چهارشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : 34402
آیت الله علوی گرگانی:

منویات مقام معظم رهبری در برگزاری باشکوه مراسم اربعین مورد توجه قرار گیرد

منویات مقام معظم رهبری در برگزاری باشکوه مراسم اربعین مورد توجه قرار گیرد
آیت الله علوی گرگانی گفت: در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری بر برگزاری باشکوه و میلیونی مراسم اربعین تاکید کردند که این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد و اهتمام لازم در بهتر برگزار شدن این مراسم انجام شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قم، آیت الله علوی گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار با اعضای سمینار علمی بررسی نظام اربعین در حرکت به سوی جامعه آرمانی که در دفتر معظم له برگزار شد اظهار داشت: در میان عرب‌ها رسم است که اگر خانواده‌ای شهید داده باشند و آن شخص مظلومانه به شهادت برسد پرچم قرمزی را می‌گذارند و تا هنگامی که انتقام نگیرند آن پرچم باقی می‌ماند.

مرجع تقلید شیعیان با اشاره به قیام کربلا وشهادت امام حسین (ع) افزود: پرچم سرخ امام حسین (ع) نشان دهنده این است که شیعیان هنوز انتقام خون امام حسین (ع) را نگرفته است که دعا می‌کنیم امام زمان (ع) ظهور کند و انتقام خون جد خویش رابگیرد.

آیت الله علوی گرگانی بیان کرد: وعده خداوند بر حق است و در قرآن کریم تاکید کرد کسی که مظلومانه به شهادت می‌رسد انتقام خون وی گرفته می‌شود، خداوند آن چنان محبت امام حسین (ع) را در دل‌های شیعیان قرارداده است که مراسم اربعین میلیونی برگزار می‌شود و دل‌های شیعیان مجذوب اباعبدالله (ع) است.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با بیان اینکه اباعبدالله (ع) همه هستی خویش را در راستای تثبیت دین خدا داد عنوان کرد: امام حسین (ع) جان خود را فدا کرد و به شهادت رسید تا جامعه را از انحراف نجات دهد و دین خداوند پابرجا بماند، امام حسین (ع) وارث انبیا و اوصیا بود و نزد خداوند از ارزش و جایگاه بسیار بالایی برخوردار بود.

وی با بیان اینکه قیام امام حسین (ع) دنیا را تکان داد تصریح کرد: در سال‌های اخیر مقام معظم رهبری بر برگزاری باشکوه و میلیونی مراسم اربعین تاکید کردند که این موضوع باید مورد توجه قرار بگیرد و اهتمام لازم در بهتر برگزار شدن این مراسم انجام شود.

مرجع تقلید شیعیان افزود: یکی از برکات‌های نظام و انقلاب اسلامی و مقام معظم رهبری این است که ما می‌توانیم جمعیت میلیونی را رهسپار کربلا کنیم و هر سال شیعیان و ایرانی‌های زیادی در مراسم پیاده روی اربعین شرکت می‌کنند که باید قدردان ولایت فقیه و نظام اسلامی باشیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcci0q1.2bq0x8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما