پنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۹
کد مطلب : 27202
آیت‌الله علوی گرگانی:

رمز ماندگاری حماسه کربلا ایمان قلبی جبهه حق بود

قم نيوز : قم نیوز: آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به اینکه باید از محضر بزرگان با گوش دل بهره ببریم دل که همراه باشد جریان واقعه کربلا به وجود می‌آید، گفت: وفای اصحاب عاشورا برخاسته از عقیده بالای آن‌ها بود، از همین رو دنیا را حجاب خود می‌دانستند.
رمز ماندگاری حماسه کربلا ایمان قلبی جبهه حق بود
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله علوی گرگانی صبح امروز در دیدار اعضای جهاد دانشگاهی سراسر کشور، با اشاره به فرا رسیدن ایام شهادت سالار شهیدان ابا عبدالله الحسین (ع)، اظهار کرد: قرآن می‌فرماید شنیدن آیات الهی کافی نیست و باید با گوش دل به عمق آن پی برد.

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه شنیدن تنها با گوش کافی نیست بلکه باید با دل همراه باشد، افزود: باید از محضر بزرگان با گوش دل بهره ببریم دل که همراه باشد جریان واقعه کربلا به وجود می‌آید.

استاد سطوح عالی حوزه علمیه با اشاره به اینکه در کربلا یاران سیدالشهدا (ع) با جان و دل همراه حضرت بودند، تصریح کرد: امام حسین (ع) می فرماید من اصحابی با وفاتر از اصحاب خودم ندیدم و این یعنی اصحاب امام حسین (ع) از اصحاب امیرالمومنین (ع) هم بالاتر بودند چرا که ان ها به حقیقت رسیده بودند.

وی با بیان اینکه وفای اصحاب عاشورا برخاسته از عقیده بالای آن ها بود و دنیا را حجاب خود می دانستند، خاطرنشان کرد: برخی افراد پرونده اعمالشان سیاه است و پریشان احوال هستند و این از اثر بی ایمانی است.

آیت الله علوی گرگانی با اشاره به اینکه در آخرت حقیقت برای انسان نمایان می شود، خاطرنشان کرد: منظور از ارشاد اهل بیت (ع) این است که چند روزه دنیا را به سلامت بگذرانیم.

وی با اشاره به اینکه مناصب مسئولیت آور هستند، عنوان کرد: باید از خدا بخواهیم ما را در این مسیر یاری کند.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdcciiqi.2bqmx8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما