جمعه ۳۰ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۰۶:۰۰
کد مطلب : 42782
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

مدیر حوزه های علمیه از دفتر تدوین متون درسی حوزه بازدید کرد

قم نيوز : قم نیوز: مدیر حوزه های علمیه با حضور در دفتر تدوین متون درسی حضور در نشست اعضای گروه های علمی این دفتر شرکت کرد.
مدیر حوزه های علمیه از دفتر تدوین متون درسی حوزه بازدید کرد
به گزارش قم نیوز، آیت الله اعرافی ظهر امروز با حضور در دفتر تدوین متون درسی حوزه های علمیه از بخش های مختلف این دفتر بازدید کرد.

وی همچنین در نشست اعضای گروه های علمی دفتر تدوین متون درسی حوزه حاضر شد.

آیت الله اعرافی در این نشست بر لزوم اتقان و استانداردسازی متون درسی تاکید کرد و گفت: گروه مولفان هربخش باید ساختار منظم تری داشته باشند و وظیفه دارند یک نوع اجماع و شبه اجماع نخبگانی اساتید فن را داشته باشند؛ اجماع نخبگانی در هر گروهی ضروری است.

وی تصریح کرد: همچنین باید شورای ناظری بر دفتر تدوین متون درسی حوزه متشکل از آموزش، پژوهش و فناوری شکل بگیرد.

حجت الاسلام والمسلمین جزایری در این جلسه با اشاره به اینکه رعایت حداکثری سرفصل های مصوب ابلاغی از جمله سیاست های دفتر تدوین متون درسی است، گفت: در تلاش هستیم تا در سایت مرکز راهی برای ارتباط با اساتید و تالار گفت وگو ایجاد شود.

مسئول دفتر تدوین متون درسی حوزه با بیان این که این دفتر از دوسال گذشته به تدبیر مدیریت سابق حوزه شکل جدیدی به خود گرفت، اظهار داشت: پیش از آغاز کار عملیاتی دفتر، تلاش شد نقشه راهی ترسیم و سیاست های حاکم بر تدوین متون طراحی شود.

همچنین در ادامه اعضای گروه های علمی دفتر تدوین متون درسی حوزه به بیان نکاتی پرداختند.

خاطرنشان می شود: توجه ویژه و گسترش فضای دفتر تدوین متون، حمایت معنوی از مولفان، ضمانت اجرایی برای ورود تالیفات به مدارس حوزه، تدریس آزمایشی متون جدید، عدم تعجیل در تدوین متون، ضرورت اطلاع رسانی از کتب تدوین شده به مدارس حوزه، هم اندیشی نسبت به وظایف اتاق فکر، لزوم ارتباط بیشتر معاونت آموزش حوزه با دفتر تدوین متون درسی، ضرورت  انتشار مجله ادبی، پشتیبانی از دفتر تدوین متون درسی، واگذاری تدریس متون جدید به اساتید متخصص، تربیت مدرس متناسب با تدوین متون جدید، ارتقای دفتر متون درسی حوزه به پژوهشگاه و برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی برای اساتید حوزه از جمله خواسته های مهم اعضای گروه های علمی دفتر تدوین متون درسی حوزه از آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه بود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccimq0.2bqi48laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما