شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۵۵
کد مطلب : 27022
عضو شورای شهر قم:

۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در قم پروانه نوسازی رایگان دریافت می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه برای ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در قم صدور پروانه نوسازی رایگان مصوب شده است، گفت: برای ترغیب مردم به اصلاح بافت‌های فرسوده دولت و شهرداری باید طرح‌های تشویقی در نظر بگیرند.
۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در قم پروانه نوسازی رایگان دریافت می‌کنند
به گزارش قم نیوز،محسن عابدینی‌پور، درباره راه های موجود برای اصلاح بافت های فرسوده در استان قم اظهار کرد: وسعت استان قم چیزی حدود ۱۲ هکتار است که از این میان ۲ هزار هکتار معادل یک ششم استان دارای بافت فرسوده است.

عضو کمیسیون امور زیربنایی شورای اسلامی شهر قم افزود: بافت های فرسوده بنا به تشخیص مهندسان و مشاوران مدیریت شهری شناسایی و در طرح تفصیلی اصلاح بافت شهری تعریف می شوندو در نهایت به نهادهای مربوطه ابلاغ می شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهری قم، با اشاره به اینکه عمدتا جاهایی از شهر در طرح اصلاح بافت قرار می گیرد که دارای آثار فرهنگی، مذهبی و یا باستانی است، تصریح کرد: در استان قم این اولویت به خیابان آذر و محله های آن همچون چهل اختران، بیت النور و شاه حمزه اختصاص داده شده است البته در استان قم در مناطق ۲، ۳ و ۶ نیز دارای بافت فرسوده نیز وجود دارد.

وی با اشاره به طرح های تشویقی و تسهیلاتی که به صاحبان بافت های فرسوده اختصاص داده می شود، گفت: در گذشته پروانه اصلاح بافت فرسوده با ۵۰ درصد تخفیف و اینک به صورت صددرصد رایگان در اختیار مالکان قرار می گیرد، همچنین مصوب است که وام های کم بهره ای نیز برای مالکان بافت های فرسوده که اقدام به اصلاح بافت فرسوده می کنند در نظر گرفته شده است.

عابدینی پور در پاسخ به اینکه چرا مردم رغبتی برای اصلاح بافت فرسوده دارند، بیان کرد: علاوه بر مسائل و مشکلات مالی، یکی از مهمترین عوامل را می توان تعریض ملک های فرسوده دانست، چرا که وقتی ملکی نوسازی می شود اکثر قریب به اتفاق مشمول تعریض می شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: چون بیشتر بافت های فرسوده در محله های قدیمی با کوچه های کم عرض قرار دارند مشمول تعریض می شوند و ملک باید چند متر عقب نشینی کند و کوچکتر شود ز همین رو مالکان برای اصلاح بافت فرسوده خود رغبتی ندارند.

وی با بیان اینکه برای ۲۰۰ هکتار بافت فرسوده در قم صدور پروانه نوسازی رایگان مصوب شده است، عنوان کرد: برای ترغیب مردم به اصلاح بافت های فرسوده دولت و شهرداری باید طرح های تشویقی در نظر بگیرند، تا مردم به یار ی مسئولان نیایند موفقیت در اجرای طرح ها توفیق کمی دارد از همین رو باید اصلاح بافت فرسوده ترویج شود.

انتهای پیام/ 130
https://qomnews.ir/vdccixqi.2bqmi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما