يکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 42845
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله علوی‌گرگانی:

دشمنان به دنبال بازداشتن ایران از تقویت قدرت دفاعی هستند/ گلایه از رکود در بازار

قم نيوز : قم نیوز: یکی از مراجع تقلید گفت: دشمنان بهانه می‌گیرند تا نگذارند جمهوری اسلامی از نظر دفاعی، مردمی و رفاهی قدرت پیدا کند.
دشمنان به دنبال بازداشتن ایران از تقویت قدرت دفاعی هستند/ گلایه از رکود در بازار
به گزارش قم نیوز،  آیت‌الله سیدمحمد علوی‌گرگانی پیش از ظهر امروز در دیدار و مدیر و معاونان حوزه علمیه امام محمد باقر(ع) تهران با بیان اینکه امروز مشکلاتی در جامعه مطرح است و در آینده امکان دارد، این مشکلات افزایش پیدا کند، اظهار کرد: کمبودهایی از نظر مادی و معنوی در جامعه وجود دارد بنابراین باید دست به دست یکدیگر دهیم تا این کمبودها برطرف شود.

وی خاطرنشان کرد:‌ از نظر بازار و اقتصاد همه در شرایط سخت هستند، بازار خوابیده است و همه ناله و گلایه دارند، کارها و تجارت رونق ندارد و ایران در محاصره است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه خداوند در قرآن فرموده است باید صبر داشته باشید، تا فتح و پیروزی نصیب شما شود، گفت: باید سختی‌ها را تحمل کنیم، پیامبر اکرم(ص) نیز در شعب ابیطالب در شرایط سختی بودند، اکنون نیز پیرامون کشور را گرفتند و بهانه می‌گیرند تا نگذارند جمهوری اسلامی از نظر دفاعی، مردمی و رفاهی قدرت پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: آنها می‌‌خواهند جمهوری اسلامی در نهایت ضعف باشد و دیگر کشورها از ایران الگوبرداری نکنند، بنابراین اکنون شرایط سختی بر همه حاکم است، بنابراین اثر اجتماعی دارد که باید با صبر و حوصله تا اندازه توان تلاش کنیم.

آیت‌الله علوی‌گرگانی با اشاره به کمبود معلم اخلاق گفت:‌ در قم نیز معلم اخلاق نداریم، آیت‌الله مشکینی در گذشته درس اخلاق داشتند ولی اکنون در این زمینه خلأ احساس می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اخلاق به منزله قالب است که هر ماده‌ای در آن می‌ریزیم شکل آن را پیدا می‌کند، اگر قالب نباشد مایع خود را پخش می‌کند، مسئله علم اخلاق نسبت به علوم مذهبی و دینی در حکم قالب است و همان قالب به انسان شکل می‌دهد.

استاد حوزه علمیه قم تصریح کرد:‌ مسئله علم و تعلم پس از تقوا قرار دارد، طلبه و روحانی بدون اخلاق نمی‌تواند مردم را ارشاد و هدایت کند.

وی با اشاره به مشکلات کنونی حوزه گفت‌: امور مختلف نمی‌گذارند طلبه در رشته خاصی تبحر پیدا کند، اینکه طلاب در همه مکان‌های فرهنگی و منبر به فعالیت می‌پردازند، تمرکز خود را از دست می‌دهد.

آیت‌الله علوی‌گرگانی عنوان کرد: اگر طلبه تمرکز پیدا کند، در رشته خاص خود استاد شده و تبحر پیدا می‌کند، ولی اگر بنا باشد از طلبه در کارهای جنبی استفاده شود،‌ تمرکز حواس از او گرفته می‌شود.

وی عنوان کرد:‌ طلابی که در دروس حوزوی متمرکز باشند، عالم قوی می‌شوند، ولی اگر تمرکز از طلبه گرفته شود،‌ آفت علم و کمال است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdccp4q0.2bqi08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما