شنبه ۲۹ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۴۷
کد مطلب : 27725
منبع : ایلنا
با حضور مقامات استانی؛

سومین همایش وقف و رسانه در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: سومین همایش وقف و رسانه در قم، با حضور مقامات عالی رتبه استانی و شهری، در امامزاده شاه جعفر(ع) این شهر، برگزار شد.
سومین همایش وقف و رسانه در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز، سومین همایش وقف و رسانه در قم، جمعه شب در حالی در امامزاده شاه جعفر(ع) قم برگزار شد، که علاوه بر برخی از اصحاب رسانه و خانواده های آنان، حجت الاسلام و المسلمین «محمدصادق صالحی منش» استاندار قم، «احمد امیرآبادی فراهانی» نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، «حسن بختیاری» نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم، حجت الاسلام و المسلمین «شوذب شیری» مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم و... نیز حضور داشتند.

سومین همایش وقف و رسانه به همت اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، خانه مطبوعات استان قم، انجمن صنفی خبرنگاران و روزنامه نگاران استان قم و سازمان بسیج و رسانه استان قم برگزار شد.

مدیر کل اوقاف قم:اولویت اول وقف قم بحث سلامت است

حجت الاسلام و المسلمین «شوذب شیری» مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم و حجت الاسلام و المسلمین «محمدصادق صالحی منش» استاندار قم، از جمله سخنرانان این همایش بودند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم در بخشی از سخنان خود گفت: وقف باید متناسب نیازهای روز انجام شود و دانست که امروز اولویت اول قم بحث سلامت است.

حجت الاسلام و المسلمین «شیری» افزود: در راستای وقف در حوزه سلامت، از گذشته، علما و بزرگان دین ما به این مهم اهتمام داشتند و یک سوم وقف استان از سوی علما مخصوصا در زمینه سلامت بوده است که برخی شامل 35 مرکز وقفی درمانی می شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قم، با بیان این که در همین راستا نمایشگاهی در شیخیان قم آماده شده است تا نقش علما در وقف بیشتر معرفی گردد، از اصحاب رسانه خواست تا نسبت به انعکاس مطالب مربوط به وقف در حوزه سلامت تلاش بیشتری کنند.

استاندار قم: وقف بر اساس نیاز جامعه اثرگذار تر است

حجت الاسلام و المسلمین «محمدصادق صالحی منش» استاندار قم نیز در این مراسم، با بیان این که رسانه‌ها در تبیین فرهنگ وقف نقش بسزایی دارند، به طوریکه با خدمات خود می توانند در اعتلای فرهنگ شیعی گام بلندی بردارند، گفت: برای تبلیغ وقف در قم نیازمند فرهنگ سازی هستیم.

وی در ادامه سخنان خود با بیان این که اهمیت وقف در شهر قم دارای ارزش بسیار بالایی است و از دیرباز مورد توجه ساکنان آن به ویژه علما و روحانیون بوده است، گفت:شاهدیم که 14 هزار موقوفه دارد و از این تعداد موقوفه یک سوم مربوط به مراجع و روحانیون می باشد که این مهم نشان از اهمیت والای موضوع است؛ علاوه بر آن شاهدیم که عمده بیمارستان‌های قم مربوط به وقف است.

استاندار قم، با بیان این که وقف ها باید بر اساس نیازهای جامعه و مطابق هر منطقه صورت گیرد تا شاهد اثرگذاری بیشتر آن باشیم، گفت: در شهر مقدس قم وقف باید در مسیر توسعه اسلام در اولویت قرار گیرد که در همین زمینه ساخت حوزه علمیه می تواند بسیار موثر باشد؛ علاوه بر آن ساخت مراکز آموزشی،دانشگاه ها، مراکز بهداشتی و تربیتی و... از موارد دیگری است که باید مورد توجه واقفین قرار گیرد و البته در این راستا، فعالیت اصحاب رسانه می تواند بسیار اثرگذار باشد.

اهداء 20 کمک هزینه سفر به مشهد

در پایان این همایش به قید قرعه، به 20 تن از حاضران در مراسم، 200 هزار تومان کمک هزینه سفر به مشهد مقدس، از طرف اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قم، اهداء شد.

انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdccpmqi.2bqmi8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما