پنجشنبه ۷ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۲۳:۰۰
کد مطلب : 47561
منبع : خبرگزاری فارس
قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

اقتصاد رانتی و نفتی مغایر اقتصاد مقاومتی است

قم نيوز : قم نیوز: قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اقتصاد مقاومتی باید براساس کار و تلاش باشد و اقتصاد رانتی و اقتصاد نفتی یک اقتصاد مقاومتی نیست.
اقتصاد رانتی و نفتی مغایر اقتصاد مقاومتی است
به گزارش قم نیوز، سید ابوالحسن فیروزآبادی ظهر امروز در مراسم اختتامیه مسابقات قرآن کریم جامعه کار و تلاش که در تالار مرکزی شهر قم برگزار شد، با اشاره به جایگاه قرآن کریم اظهار کرد: یکی از اسامی این کتاب آسمانی، نور است و در آیات زیادی از قرآن کریم به این مطلب اشاره شده است، دعوت به اسلام هم باید با اذن خداوند صورت بگیرد و همراه با رسول اکرم(ص) کتاب آسمانی و نور بود.

وی ادامه داد: در گذشته از توسعه اقتصادی به عنوان پیشرفت اقتصادی یاد می‌شد، اما از 50 سال پیش تاکنون از واژه توسعه استفاده می‌شود، غربی‌ها در گذشته توسعه را نفع مادی می‌دانستند و میزان رشد اقتصادی را هم میزان افزایش سرمایه‌ها تلقی می‌کردند، اما آن‌ها از چند دهه پیش متوجه شدند که افزایش آمار کمی سعادت نمی‌آورد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: برخی از کشورهای غربی در قرن‌ها پیش با استعمار کشورهای دیگر علاوه بر به دست آوردن طلا به دنبال فروش کالاهای خودشان بودند. این کشورها از لحاظ اقتصادی موفقیت‌هایی کسب کردند، اما این کشورهای استعمارگر متوجه شدند که استفاده از انرژی‌های تجدیدناپذیر موجب تخریب محیط زیست می‌شود.

فیروزآبادی با اشاره به رابطه عدالت و پیشرفت اقتصادی اظهار کرد: پیشرفت اقتصادی همیشه منجر به سعادت نمی‌شود و باید سرمایه‌های اجتماعی و سرمایه‌های فرهنگی در جامعه حفظ شوند، بنابراین مبحث جدیدی در توسعه به نام توسعه همه جانبه مطرح شد که همه ابعاد زندگی انسان را مدنظر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: اگر بخواهیم یک توسعه اسلامی را مدنظر قرار بدهیم، توسعه ای انسانی و مبتنی بر عدالت است که در کشورمان باید مدلی را برای جهان اسلام، نسل حاضر و نسل‌های آینده ارائه بدهیم و نسل‌های بعدی این مدل را کامل کنند.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: توسعه ای که براساس شریعت و فرهنگ خودمان باشد و از ذخایر خودمان استفاده کنیم، توسعه عدالت محور است، بحث اقتصاد مقاومتی هم طی سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته است و این اقتصاد باید پایدار باشد.

فیروزآبادی با اشاره به ویژگی های اقتصاد مقاومتی اظهار کرد: چنین اقتصادی باید براساس کار و تلاش باشد و اقتصاد رانتی و اقتصاد نفتی یک اقتصاد مقاومتی نیست، رهبر معظم انقلاب به شدت بر بحث اقتصاد مقاومتی تاکید کردند، مدیران هم در این راه تلاش می‌کنند، اما راه اقتصاد مقاومتی، راه نویی است و گام برداشتن در این راه سخت است.

وی ادامه داد: جوامع ما باید مبتنی بر نوآوری و دانش باشد، علم، کشف آثار تجلی خداوند در عالم است. پیشرفت و توسعه عالم مبتنی بر کار و تلاش است، توسعه ای که براساس منابع فناپذیر باشد، توسعه ناپایدار است. اقتصاد مقاومتی، اقتصاد رقابتی هم است، رهبر معظم انقلاب می‌گویند که اقتصاد مقاومتی درون زا است، ولی به بیرون هم نگاه دارد.

قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پایان خاطرنشان کرد: در اقتصاد مقاومتی قرار نیست که مرزها را ببندیم، بلکه قرار است که با بازبودن مرزها، خودکفا می‌شویم، باید اقتصاد مقاومتی را با جامعه کار و کارگر با الهام از قرآن کریم شکل دهیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdccspq0.2bqme8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما