شنبه ۲۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۹
کد مطلب : 29840
منبع : روابط عمومی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم

یادواره سردار شهید اسماعیل صادقی و شهدای «شجره صالحه» در قم برگزار شد

قم نيوز : قم نیوز: پنجمین یادواره سردار شهید اسماعیل صادقی و ۱۰ شهید شجره صالحه، جمعه شب در مسجد امیرالمومنین (ع) خیابان شهیدان فاطمی قم برگزار شد.
یادواره سردار شهید اسماعیل صادقی و شهدای «شجره صالحه» در قم برگزار شد
یه گزارش قم نیوز، در پنجمین یادواره ۱۱ شهید شجره صالحه که با شعار «شهدا ایستاده‌ایم» و به پاس گرامیداشت یاد و خاطره سردار شهید اسماعیل صادقی رئیس ستاد لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع) و ۱۰ شهید دیگر شجره صالحه به نام‌های شهید غلامعلی ابراهیمی، شهید مهدی صادقی، شهید احمد ابوالقاسمی و شهیدان حمزه، امیر، اسحاق، عباس، غلامرضا، محمد و مجید اسحاقی-همگی شهدایی از یک فامیل و خانواده- برگزار شد، حجت الاسلام سید حسین مومنی از اساتید حوزه و دانشگاه با برشمردن نکاتی از وصیتنامه و ویژگی شهدا اظهار داشت: در برخی وصیتنامه‌ها توصیه به اطاعت از ولی فقیه تا سه بار تکرار شده است.

وی با تاکید بر اینکه یادواره‌های شهدا باید خروجی عملی داشته باشد، افزود: بهترین خروجی، اطاعت عملی از اوامر و منویات ولی فقیه است که در وصیتنامه‌های شهدا سفارش شده و یادواره‌ای که چنین خروجی نداشته باشد، مجلس ترحیم است.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: رهروان مسیر حق باید باید صد در صد مطیع ولایت باشند وگرنه دچار انحراف خواهند شد.

وی با اشاره به موضوع مذاکرات هسته‌ای افزود: دشمنان با دین ما مشکل دارند و اگر روزی از مواضع اصولی خود کوتاه بیاییم، همه چیز حل می‌شود و اینجاست که باید به منویات و رهنمودهای کاملا شفاف ولایت، گوش جان فرا دهیم.

مومنی تحقق شعار «شهدا ایستاده‌ایم» را مستلزم عمل به وصایای شهدا خواند و تاکید کرد: حرکت در مسیر شهدا باید همراه با اطاعت محض و بی‌چون و چرا و بدون شک و تردید از رهبر و ولی فقیه باشد.

وی حضرت ابوالفضل العباس (ع) را دارای ویژگی‌هایی چون تسلیم، تصدیق، وفا و نصیحت در بالا‌ترین حد خود در طول زندگی خواند و اظهار داشت: داشتن این ویژگی‌ها و فضایل بود که قمر بنی هاشم (ع) را در بالا‌ترین درجه تلالو نسبت به سایر شهدا قرار داده است.

پرده خوانی با موضوع دفاع مقدس با اجرای یکی از هنرمندان استان قم و نوحه خوانی در توصیف مقام شهدا توسط مالکی‌نژاد از جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس بخش‌های دیگر این مراسم بود.

در این مراسم، حجت الاسلام والمسلمین آشتیانی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، حافظی جانشین فرمانده سپاه استان قم، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن اکبری مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان، سردار سید علی سیدی فرمانده لشکر ۱۷ امام علی بن ابی طالب (ع)، احمد حسینی مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان قم، فرماندهان نواحی، حوزه‌ها و پایگاه‌های مقاومت بسیج استان، همرزمان و خانواده‌های معظم شهدا و پیشکسوتان دفاع مقدس و جمع کثیری از مردم شهید پرور استان قم و اهالی خیابان شهیدان فاطمی و اعضای فامیل وابسته به شهدا حضور داشتند.

حضور بستگان و فرزندان معظم شهدا در برنامه ریزی‌های مقدماتی و اجرایی یادواره کاملا محسوس و تحسین برانگیز و نشانگر وجهه کاملا مردمی یادواره بود.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdccx4qi.2bqo08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما