يکشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۰ ساعت ۱۶:۲۵
کد مطلب : 2785
28 آذرماه؛

نشست علمی بررسی مقاتل در قم برگزار می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: اولین نشست علمی بررسی مقاتل (قرائت‌ها و رویکردها نسبت به حادثه عاشورا) به همت حلقه تاریخ اسلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، در قم برگزار می‌شود.
نشست علمی بررسی مقاتل در قم برگزار می‌شود
به گزارش قم نیوز، مدیر حلقه تاریخ اسلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی با اعلام این خبر در خصوص هدف از برگزاری این نشست بیان داشت: بالابردن دانش و آگاهی دانش پژوهان و مبلغان در مورد نهضت عاشورا و نحوه استفاده بهینه از منابع و معرفی مقاتل معتبر و مقاتل غیر متغیر و چگونگی استفاده از منابع درباره نهضت عاشورا از اهداف این نشست است.

حجت الاسلام غلامحسین محرمی افزود: به طور کلی بررسی گزارش های تاریخی درباره نهضت عاشورا و نحوه تشخیص گزارش های صحیح از ناصحیح و بیان انگیزه های جعل و تحریف این واقعه از دیگر اهداف اصلی این نشست است.

وی در ادامه اظهار داشت: در این نشست حجت الاسلام پیشوایی مدیر گروه تاریخ موسسه آموزشی امام خمینی(ره) و حجت الاسلام دکتر جباری، مدیر گروه تاریخ موسسه امام رضا(ع) درباره قرائت ها و رویکردهای مختلف در مورد واقعه عاشورا ایراد سخنرانی خواهند داشت.

مدیر حلقه تاریخ اسلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص چرایی تاسیس این حلقه بیان داشت: حلقه تاریخ اسلام در اواخر سال ۸۸ تاسیس شد و اعضای آن تعدادی از علمای تاریخ پژوه حوزه علمیه هستند که با هدف پژوهش های روش مند در حوزه تاریخ اسلام، تاریخ ائمه(ع) و تاریخ تشیع گرد هم آمده اند و در زمینه نقد روش های تاریخ نگاری مخالفان متعصب شیعه، نقد تاریخ نگاری مستشرقان، پاسخ دهی به شبهه های ایجاد شده و سامان دهی پژوهشگران تاریخ و تشکیل نشست های علمی و تحقیقی به فعالیت می پردازد.

لازم به ذکر است، این نشست شامگاه دوشنبه ۲۸ آذرماه از ساعت ۱۸ الی ۲۰ در تالار پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به آدرس قم، بلوار ۱۵ خرداد، خیابان شهید میثمی برگزار می شود و شرکت در این نشست برای عموم علاقه مندان آزاد است.

انتهای پیام/۱۱۰
https://qomnews.ir/vdcd.j0x2yt05ka26y.html
نام شما
آدرس ايميل شما