چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۰۷
کد مطلب : 34647
آیت الله نوری همدانی:

سیاست دفاع ایران از مظلومان، سیاستی برحق است

قم نيوز : قم نگار: آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع تقلید گفت: سیاست ایران مبنی بر دفاع از مظلومان دنیا در برابر زورگویان سیاستی برحق بوده و دنیای امروز خاضع این فکر و سیاست است.
سیاست دفاع ایران از مظلومان، سیاستی برحق است
این مرجع تقلید روز چهارشنبه در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم بیان داشت: کشور قدرتمند ما در روزهای اخیر میزبان سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز بود که ایران را به عنوان حکومت و دولت قدرتمندی در کل جهان می دانند و همه سران به خدمت رهبر معظم انقلاب رسیدند و با کمال تواضع در مقابل فکر و سیاست ایشان قرار گرفتند.

وی ابراز داشت: دنیای امروز خاضع فکر و سیاست برحق جمهوری اسلامی است و در کل دنیا هر کجا مظلومی باشد هر کسی در برابر زورگویان قرار گیرد ایران از او حمایت می کند.

وی افزود: حکومت اسلامی و نظام ولایی آن قدر قدرت دارد که در برابر همه زورگویان می ایستد و از کسانی که در برابر زورگویان قرار گرفته اند نیز حمایت می کنیم.

سومین اجلاس سران مجمع کشورهای صادرکننده گاز روز دوشنبه (دوم آذرماه ۹۴) با حضور سران ۹ کشور به ریاست حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران در تهران برگزار شد.

آیت الله نوری همدانی هم چنین با انتقاد از بروز برخی اختلاف ها که از اکنون برای انتخابات امسال به چشم می خورد بیان کرد: این چه اختلافی است که با هم داریم؟ همه زیر پرچم اسلام، انقلاب، قانون اساسی و رهبر معظم انقلاب هستیم و گرچه اگر مطلبی مورد اختلاف باشد باید مناظره کنیم ولی بروز اختلافی که دشمن از آن سوء استفاده کند خطرناک است.

وی بیان داشت: توصیه و تاکید رهبر معظم انقلاب بر وحدت و اتحاد است و هر چه در کشور بدست آمده و می آوریم در نتیجه وحدت بین مردم و طبقه های مختلف بوده است.

این مرجع تقلید با اشاره به درپیش بودن اربعین حسینی اظهار داشت: اربعین مقطع مهمی است که سال گذشته ۲۰ میلیون تن در آن مراسم به عشق امام حسین(ع) بدون هیچ مشکلی دور هم جمع شدند .

وی خطاب به زائران مراسم اربعین حسینی در عراق گفت: در اربعین وظیفه ما این است که برای تبلیغ احکام اسلام و روشن کردن جریان انقلاب و اسلام گام برداریم.

آیت الله نوری همدانی افزود: طلبه ها و روحانیان وظیفه دارند برای اسلام، انقلاب و تعهد تبلیغ کنند و امروز هر کسی در برابر دشمنان وظیفه تبلیغ و روشنگری دارد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcd590s.yt0oo6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما