شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۰۰
کد مطلب : 36771
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم مطرح کرد

خروج ارزش افزوده تولیدات قم به دلیل ضعف در زیرساخت‌های صنایع تکمیلی و بسته‌بندی

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: یکی از مشکلات جدی در صنعت استان عدم وجود صنایع تکمیلی و بسته‌بندی است که سبب شده بخش قابل توجهی از ارزش افزوده تولیدات قم از استان خارج شود.
خروج ارزش افزوده تولیدات قم به دلیل ضعف در زیرساخت‌های صنایع تکمیلی و بسته‌بندی
به گزارش قم نیوز، امیر طیبی‌نژاد در حاشیه مراسم افتتاحیه واحد صنعتی مواد غذایی که همزمان با دهه مبارک فجر در شهرک صنعتی شکوهیه با حضور جمعی از مدیران کشوری و استان افتتاح شد اظهار کرد: با توجه به شرایط پیش آمده در پساتحریم واحدهای صنعتی باید صادرات را محور بازاریابی خود قرار دهند.

وی واحد تولیدی افتتاح شده را صادرات‌محور معرفی کرد و افزود: صنایع بسته‌بندی مرغ با هدف تامین بازار داخلی و صادرات به کشورهای همسایه پایه‌ریزی و احداث شد که خوشبختانه همزمان با دهه مبارک فجر و در زمان حذف تحریم‌ها با سرمایه‌گذاری بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۵۰ نفر به صورت مستقیم به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم با بیان اینکه واحدهای صنایع تکمیلی و بسته بندی نیاز امروز تولیدات صادرات محور است خاطرنشان کرد: یکی از مشکلات جدی در صنعت استان عدم وجود صنایع تکمیلی و بسته بندی است که سبب شده بخش قابل توجهی از ارزش افزوده تولیدات قم از استان خارج شود.

وی صنعت بسته بندی و اهمیت آن در جذب سرمایه‌های خارجی و صادرات محصولات مختلف را مد نظر قرار داد و بیان کرد: نقش صنایع تبدیلی و تکمیلی و بسته‌بندی در توسعه بخش‌های مختلف صنعت و ایجاد ارزش افزوده برای این بخش در قم بسیار سازنده، مهم و قابل بررسی است.

طیبی‌نژاد افزایش اشتغال، توسعه صادرات، کاهش ریسک در بخش اقتصادی و تکمیل زنجیره بازاریابی را از دیگر مزایای صنعت بسته‌بندی برشمرد و زمینه حضور و سرمایه‌گذاری در این بخش در سطح شهرک‌های صنعتی قم به‌دلیل نزدیکی به تهران، فرودگاه بین المللی امام و وجود زیرساخت‌های موجود را بسیار مناسب، آماده و ایده‌آل معرفی کرد.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcdf50s.yt0956a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما