جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۲
کد مطلب : 27681
رئیس مجلس در نشست مجمع عالی حکمت اسلامی:

فلسفه ایرانی و اسلامی به دنیا معرفی شود

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مجلس بر ضرورت تدوین مقالاتی با رعایت چارچوب‌های بین‌المللی در مجمع عالی حکمت اسلامی تأکید کرد و گفت: باید فلسفه ایرانی و اسلامی به دنیا معرفی شود.
فلسفه ایرانی و اسلامی به دنیا معرفی شود
به گزارش قم نیوز ، علی لاریجانی پیش از ظهر امروز در جمع اعضای هیئت مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی قم با اشاره به تلاش تاثیرگذاری این مجمع در توسعه علوم عقلی بیان کرد: باید چراغ راه علوم عقلی همواره روشن نگه داشته باشد و توجه به علوم عقلانی از اهمیت زیادی برخوردار است.
 
وی با اشاره به اینکه در دوره‌هایی که حکومت‌ها به علوم عقلی توجه داشته‌اند شاهد رشد و پیشرفت این علوم بوده‌ایم گفت: در دوران‌هایی که حکومت‌ها مخالف علوم عقلی بوده‌اند چراغ این علوم کم سو شده است.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به توجه رهبر معظم انقلاب نسبت به فعالیت‌ها و اقدامات مجمع عالی حکمت اسلامی گفت: این توجه و عنایت نشان می‌دهد که علوم عقلی از چه اهمیتی برخوردار است.
 
وی با اشاره به اینکه مجمع عالی حکمت اسلامی باید در مسیر معرفی علوم عقلی اسلامی به دنیا گام بردارد تصریح کرد: در مجلات فلسفه خارجی شاهد هستیم که تفکر اسلامی به ندرت مطرح شده است و آنها با حکمت اسلامی آشنایی چندانی ندارد و باید از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی به این مسئله توجه شود.
 
لاریجانی بر ضرورت تدوین مقالاتی با رعایت چارچوب‌های بین المللی در مجمع عالی حکمت اسلامی تاکید کرد و گفت: باید فلسفه ایرانی و اسلامی به دنیا معرفی شود.
 
وی با اشاره به برخی از نکات در خصوص تدوین کتاب‌های فلسفی خاطرنشان کرد: باید در تدوین این کتاب‌ها به گونه‌ای عمل کرد که دانشجویان و روشنفکران بتوانند از این منابع ارزشمند بهره‌مند شوند.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: باید زبان کتاب‌های فلسفی به گونه‌ای باشد که دانشجویان بتوانند با این کتب ارتباط برقرار کنند و این نکته را باید بدانیم که کتب فلسفی در دانشگاه‌ها متناسب با دانشگاه تدوین نشده است.
 
وی بر ضرورت تشکیل کتابخانه‌های تخصصی با موضوع فلسفه تاکید کرد و افزود: باید از سوی اهل فن کتاب‌هایی بدون اشتباه در شاخه‌های مختلف تدوین شود.
 
در این نشست رئیس و اعضای هیئت‌مدیره مجمع عالی حکمت اسلامی قم به ارائه گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های این مجمع پرداختند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcdf90x.yt05j6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما