جمعه ۲۸ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۴:۰۰
کد مطلب : 43728
منبع : خبرگزاری فارس
حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی مطرح کرد

اربعین نهضتی برای برافراشتن پرچم عزت و افتخار/ تنها راه رهایی از مشکلات اقتصادی تکیه بر توان داخلی است

قم نيوز : قم نیوز: تولیت آستان قدس رضوی(ع) اربعین را نهضتی برای برافراشتن پرچم عزت و افتخار دانست و گفت: حرکت و خون سیدالشهدا(ع) برای زدودن جاهلیت از جامعه بود.
اربعین نهضتی برای برافراشتن پرچم عزت و افتخار/ تنها راه رهایی از مشکلات اقتصادی تکیه بر توان داخلی است
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی پنجشنبه‌شب در یادواره شهید زین‌الدین و 6 هزار شهید استان قم که با حضور رئیس سازمان بسیج مستضعفین و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور در مجتمع امام خمینی(ره) گلزار شهدا برگزار شد، با تاکید بر اینکه تجلیل از مقام شهیدان باید همراه با تبیین منش و سلوک آن‌ها باشد، اظهار کرد: از آنجاییکه عاشورا جریانی با برنامه و همراه با مدیریت قوی امام حسین(ع) و اسارت خانواده ایشان بود، تحلیل‌هایی که آن را تنها یک حادثه معرفی می‌کند مغلوب است.

وی ظرفیت‌ها و گواهی‌های عظیم جریان عاشورا را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه عاشورا براساس گفته اولیای خدا رمز بقای شریعت است تصریح کرد: امام سجاد(ع) بیش از 40 سال برای واقعه عاشورا اشک ریختند و در جواب کسانی که از ایشان دلیل این کار را پرسیدند فرمودند که مرا ملامت نکنید.

تولیت آستان قدس رضوی(ع) با تاکید بر اینکه امام سجاد(ع) اهتمام ویژه‌ای برای پیوند عاشورا با قلب‌ها انجام داد، تاکیدات اهل بیت برای ماندگاری این جریان عظیم را مورد توجه قرار داد و افزود: اربعین امام حسین(ع) نمادی است که عاشورا فراموش نشود، دشمنان همه کار کردند در جریان عاشورا تا این جریان باقی نماند اما عاشورا تا ابد ماندگار خواهد بود.

وی عاشورا را روز آغاز و رمز تمدن انسانی در بشریت دانست و خاطرنشان کرد: اگر چه عاشورا در کمتر از یک روز به وقوع پیوست اما جلوه‌های زیبایی از خوبی‌های عالم در این جریان جمع شده است.

رئیسی با تاکید بر اینکه تا زمین و زمان باشد عاشورا نیز خواهد بود گفت: عاشورا تنها به تاریخ خود مربوط نیست و این جریان درس‌هایی دارد که یکی از آن‌ها این است که نباید اجازه داد دین اسیر دست اشرار شده و ظلم در جهان حاکم شود.

وی اربعین را نهضتی برای برافراشتن پرچم عزت و افتخار دانست و تصریح کرد: حرکت و خون سیدالشهدا(ع) برای زدودن جاهلیت از جامعه بود و دوست و دشمن‌شناسی، توجه به تعقل، ایستادگی و ایثار از درس‌های این جریان عظیم است.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیداری اسلامی ایجاد شده در کشورهای مختلف از برکت خون شهدای انقلاب اسلامی دانست و گفت: ایستادگی ملت‌های آزاده در برابر ظالمین در نتیجه خون شهدای انقلاب است.

وی ایستادگی ملت نیجریه، یمن، عراق و سوریه در مقابل استکبار را یادآور شد و افزود: تمام این جریانات در کشورهای مختلف نشانه‌ای از این است که سحر نزدیک بوده و روزی خواهد آمد که جهان درخشندگی پیدا کند.

رئیسی امام حسین(ع) را الگویی مهم برای جامعه بشری عنوان کرد و گفت: اینکه امروز لبنان شرایط خوبی پیدا کرده و کسی جرات ندارد به آن چپ نگاه کند از برکت تاسی جریان حزب‌الله به امام حسین(ع) و ایستادگی در برابر ظلم است.

وی با تاکید بر اینکه فرهنگ ایثار و شهادت رمز مقابله با استکبار است، تلاش‌های برخی برای تحمیل فرهنگ‌های بیگانه به ملل مسلمان را مورد توجه قرار داد و افزود: برای ملت ما تفاوتی ندارد که چه کسی رئیس جمهور آمریکا است و تنها راه رهایی از مشکلات اقتصادی و مقابله با این مشکلات تکیه بر توانمندی‌های داخلی است؛ توانمندی‌هایی که دوران جنگ را مدیریت کرد.

تولیت آستان قدس رضوی(ع) با اشاره به حضور بیش از 20 میلیون زائر در گردهمایی بزرگ اربعین حسینی تصریح کرد: با وجود خطراتی که در سفر اربعین وجود دارد و در شرایطی که تمام زائران از این موارد مطلع هستند اما همواره شاهد پرشورتر شدن این مراسم و حرکت معنوی هستیم.

وی شکل گیری بزرگ‌ترین تجمع جهان در مراسم اربعین را یادآور شد و افزود: این حرکت که با حضور میلیونی زائران انجام می‌شود پیام‌های زیادی را برای جهانیان به دنبال دارد.

رئیسی در پایان سخنان خود با تاکید بر توان و قدرت نظامی دشمنان، پیروزی نهایی را از آن عدالت‌خواهان و خداخواهان جهان دانست.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdj50o.yt0sx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما