يکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۰۵:۰۰
کد مطلب : 42828
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
مسؤول کمیته فرهنگی ستاد اربعین خبر داد

حضور 10 هزار روحانی ایرانی در راهپیمایی عظیم اربعین سال گذشته

قم نيوز : قم نیوز: مسؤول کمیته فرهنگی-آموزشی ستاد مرکزی اربعین از حضور 10 هزار روحانی ایرانی در مراسم بزرگ اربعین سال گذشته خبر داد.
حضور 10 هزار روحانی ایرانی در راهپیمایی عظیم اربعین سال گذشته
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام والمسلمین حمید احمدی در دیدار با آیت‌الله اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه با اشاره به حضور میلیونی زائران حسینی در اربعین، اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب در جلسات گوناگون دستور داده‌اند که ستاد اربعین شکل گرفته و کمیته‌های فرهنگی و آموزشی راه‌اندازی شود که در این راستا 16 دستگاه فرهنگی و تبلیغی با مشارکت یکدیگر در حال فعالیت برای اربعین امسال می‌باشند.

وی ابراز کرد: جامعه المصطفی، سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت کشور، سازمان حج، شهرداری تهران، بسیج دانشجویی، دفتر تبلیغات اسلامی، وزارت امور خارجه، سازمان تبلیغات اسلامی و... از جمله این دستگاه‌ها هستند.

مسؤول کمیته فرهنگی آموزشی ستاد مرکزی اربعین خاطرنشان کرد: در کشور عراق نیز 9 دستگاه برای برنامه‌ریزی فرهنگی و آموزشی معرفی شده که تعاملات مناسبی با آنان صورت می‌پذیرد.

احمدی با بیان این که سال گذشته 10 هزار روحانی در اجتماع بزرگ اربعین حضور داشته‌اند، تصریح کرد: از برنامه‌های ما برای اربعین امسال، فرهنگ سازی برای عامه مردم است تا بتوان از آسیب‌های موجود کاست که در این راستا جلسات منظمی با حضور طلاب حوزه‌های علمیه در استان‌ها، ائمه جمعه، ائمه جماعات و سازمان تبلیغات با نام یاوران معنوی اربعین تشکیل شده تا راه‌های توجیه مردم و کاستن از مشکلات تبیین شود.

وی بیان کرد: یکی از فعالیت‌های کمیته فرهنگی اربعین، تدوین دفترچه راهنمای زائر بوده که آن را در اختیار نهادهای گوناگون قرار داده‌ایم تا به دست زائران برسانند.

مسؤول کمیته فرهنگی-آموزشی ستاد مرکزی اربعین اظهار کرد: ستاد برگزاری مراسم ملی اربعین در تمام استان‌ها شکل گرفته تا این گردهمایی زمینه‌ای برای توجیه مردم باشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdjj0o.yt0xx6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما