پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۱۵
کد مطلب : 45645
منبع : اداره كل روابط عمومي و بين الملل شهرداري قم

لزوم استفاده از توان مردمي در حفظ و احياي بناهاي تاريخي

قم نيوز : قم نیوز: شهردار قم بر لزوم استفاده از توان مردمي در حفظ و احياي بناهاي تاريخي تاكيد كرد.
لزوم استفاده از توان مردمي در حفظ و احياي بناهاي تاريخي
به گزارش قم نیوز، دكترسقائيان‌نژاد در ديدار مسئولان برگزاري كنگره تاريخ معماري و شهرسازي استان قم ضمن تقدير از برگزاري اين كنگره، اظهار كرد: وقتي برنامه‌ريزي در امور جاريه وجود نداشته باشد، عملكردها به درستي صورت نمي‌گيرد اين موجب مي‌شود كه برخي اولويت‌ها از ياد برود.

شهردار قم تصريح كرد: مديريت شهري به دليل اينكه درگير اصلي امورات شهروندان است به همين دليل در برخي موارد هويت خود را فراموش مي‌كند و به همين جهت وضعيت فعلي در شهرهاي ما حاكم شده است.

سقائيان‌نژاد خاطرنشان كرد: بودجه‌اي كه امروز شهرداري ها دارند متكي به منابع ماده ۱۰۰ است و به همين جهت كه منابع پايدار ندارند برخي اقدامات را در شهر از اولويت خارج مي‌كنند.

وي با بيان اينكه سازمان‌هاي مختلف متكي به وظايف و اقدامات اختصاصي خود هستند، تصريح كرد: اين مساله موجب مي‌شود كه ارگان‌ها روح اصلي شهر را فراموش كنند هرچند برخي ارگان‌ها مستقيما مسئول حفاظت از روح اصلي شهر هستند.

وي گفت: تا حمايت‌هاي شهروندان نباشد قطعا كسي در شهر نمي‌‌تواند كار كند و در اين زمينه بايد سعي كنيم از توان شهروندان براي حفظ بناهاي تاريخي استفاده كنيم.

شهردار قم با تاكيد بر اينكه نتوانسته‌ايم شهروندان را در مباحث معماري و تاريخي همراه خود كنيم، تصريح كرد: بايد بتوانيم شاهد گسترش نگاه عملي به حوزه آموزش هاي معماري در كشور باشيم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcdk90o.yt0ko6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما