چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 46455
منبع : خبرگزاری فارس
مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه خبر داد

جمع آوری 18 هزار پایان نامه قرآنی در کشور

قم نيوز : قم نیوز: مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه گفت: مجموعه پایان نامه های قرآنی را در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برادران و خواهران جمع آوری کردیم و تاکنون 18 هزار پایان نامه قرآنی در کشور جمع آوری شده است.
جمع آوری 18 هزار پایان نامه قرآنی در کشور
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد حسن زمانی امروز در قم با اشاره به فعالیت موسسه بین المللی مطالعات اسلامی اظهار کرد: جرقه تاسیس این موسسه 6 سال پیش زده شد و فارغ التحصیلان موسسه بین المللی مطالعات اسلامی، معارف اسلامی را در دانشگاه‌های جهان تدریس می‌کنند.

وی ادامه داد: موسسه بین المللی مطالعات اسلامی به صورت سالیانه از میان طلاب دانش پژوه جدید برای سطوح سه و چهار پذیرش می‌کند. پیشنهاد کردیم که زبان‌های روسی، فرانسوی و مالایی هم علاوه بر زبان‌های عربی و فارسی جزو زبان‌های موسسه بین المللی مطالعات اسلامی قرار بگیرد.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه افزود: افرادی که می‌خواهند جلسات دینی و آموزشی را در منازل خود برگزار کنند، باید سراغ افرادی بروند که در دوره‌های آموزشی حوزه شرکت کردند، افراد می‌توانند برای پیداکردن سخنرانان مذهبی به سراغ نهادهایی همچون سازمان تبلیغات اسلامی، معاونت تبلیغ حوزه‌های علمیه و مدارس علمیه خواهران بروند.

زمانی با اشاره به فعالیت طلاب خواهر در کشور اظهار کرد: اکنون در اکثر شهرهای ایران مدارس علمیه خواهران وجود دارد، اگر میدان کار در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و پژوهشی برای طلاب خواهر باز شود، می‌توان انتظار داشت که آن‌ها فعالیت‌های بیشتری در این حوزه‌ها داشته باشند، البته خواهران طلبه باید در پژوهش‌های خودشان ژرف نگری را در دستور کار قرار دهند.

وی ادامه داد: مجموعه پایان نامه های قرآنی را در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه برادران و خواهران جمع آوری کردیم و تاکنون 18 هزار پایان نامه قرآنی جمع آوری شده است.

مسؤول دفتر امور اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه در پایان خاطرنشان کرد: ایران از لحاظ پایان نامه های قرآنی در سطح جهان اسلام رتبه نخست را دارد و حدود دو سوم این پایان نامه ها را بانوان نوشته اند.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdko0o.yt09k6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما