چهارشنبه ۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۰۰
کد مطلب : 47544
منبع : خبرگزاری فارس
آیت‌الله دیرباز:

دانشگاه موفق باید در بحران‌های کشور پیشگام باشد

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه قم گفت: دانشگاه موفق باید در عرصه‌های مختلف پیشگام باشد و مشکلات جامعه را شناسایی کرده و با فرهنگ‌سازی در راستای رفع آنها گام بردارد و در این مسیر همیار مسؤولان باشد.
دانشگاه موفق باید در بحران‌های کشور پیشگام باشد
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله عسگر دیرباز پیش از ظهر امروز در نخستین همایش ملی بحران دریاچه نمک و پدیده گرد و غبار در حوضه مرکزی ایران که در سالن همایش‌های دانشگاه قم برگزار شد، با بیان اینکه دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه باید در خدمت جامعه و نظام اسلامی باشند، اظهار کرد: دانشگاه‌ها علاوه بر اینکه کادر اجرایی آینده جامعه را تربیت می‌کنند باید در رفع مشکلات جامعه در کنار حوزه‌های علمیه پیشگام باشند چرا که اگر دانشگاهی فقط به فکر اهداف محدود باشد نمی‌تواند به موفقیت برسد.

وی خاطرنشان کرد: دانشگاه موفق باید در بحران‌های کشور پیشگام باشد و مشکلات جامعه را شناسایی کرده و با فرهنگ‌سازی در راستای رفع آنها گام بردارد و در این مسیر همیار مسؤولان باشد.

رئیس دانشگاه قم با تاکید بر اینکه دانشگاه‌ها باید ابعاد مختلف بحران‌های کشور را مورد بررسی قرار دهند، تصریح کرد: بدون مشارکت در رفع مشکلات کشور دانشگاه در تراز جمهوری اسلامی ایران نخواهد بود.

وی با اشاره به اینکه اینکه دانشجویان در آینده اداره جامعه را بر عهده دارند، اضافه کرد: این افراد باید در عرصه‌های مختلف حضور یافته و تجربیات مورد نظر را کسب کنند تا در هنگام اجرای مسؤولیت خود بتوانند عملکرد مطلوبی را رقم بزنند.

دیرباز با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید نسبت به رفع بحران دریاچه نمک نگاه ویژه داشته باشند، عنوان کرد: فعالیت‌های علمی می‌تواند در این مسیر نتایج بسیاری را به دنبال داشته باشد به همین علت باید از ظرفیت اساتید و قشر دانشگاهی در این عرصه استفاده کنیم.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdcdok0o.yt05o6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما