پنجشنبه ۳ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۳۷
کد مطلب : 29913
عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان قم:

امشب دعا جهت تعجیل در فرج امام زمان(عج) در الویت آرزو ها قرار گیرد

قم نيوز : قم‌نیوز: عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان قم گفت: در شب لیله الرغائب خوب است آدمی آرزو‌هایش را مدیریت کند و آرزوهایی را از خداوند طلب کند که برای رشد دنیا و آخرتش مفید باشد و دعا برای فرج آقا امام زمان (عج) را در الویت بگذاریم.
امشب دعا جهت تعجیل در فرج امام زمان(عج)  در الویت آرزو ها قرار گیرد
به گزارش قم‌نیوز، حجت الاسلام المسلمین محمد رضا ضمیری با بیان اینکه شب لیله الرغائب یکی از مهم‌ترین شب‌های سال است، اظهار داشت: شب لیله الرغائب شبی شبیه شب قدر است، شبی که انسان هر چه از خدا بخواهد برآورده می‌شود.

وی بااشاره به اینکه در این شب میل به عبادت در انسان بیشتر می‌شود، افزود: شب لیله الرغائب شب بخشش بندگان است و آرزوهای انسان‌ها در قالب دعا مستجاب می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان قم به اهمیت و بزرگی این شب اشاره کرد و گفت: در این شب تمام ملائکه به روی زمین در کنار کعبه فرود می‌آیند، پس اآدمی باید از فضیلت‌های این شب محروم نماند.

فضیلت نماز شب لیله الرغائب

ضمیری معتقد است: نماز امشب نیم ساعت بیشتر طول نمی‌کشد اما ارزش این نمار خیلی زیاد است به قدری که ذخیره قبر و قیامت انسان می‌شود.


پیامبر اکرم (ص) در فضیلت این نماز می‌فرماید: «کسی که این نماز را بخواند، شب اول قبرش خدای متعال ثواب این نماز را با زیبا‌ترین صورت و با روی گشاده و درخشان و با زبان فصیح به سویش می‌فرستد.»

وی بابیان اینکه عمده اعمال امشب نماز لیله الرغائب است، خاطرنشان کرد: حیف این شب با این همه فضیلت که به بطالت بگذرد.

به عقیده عضو هیئت علمی دانشگاه پیام نور استان قم خوب است انسان در این شب بزرگ آرزو‌هایش را مدیریت کند و آرزوهایی را از خداوند طلب کند که برای رشد دنیا و آخرتش مفید باشد.

به گفته ضمیری در شب لیله الرغائب همه آرزو‌هایمان دنیوی نباشد و دعا برای فرج آقا امام زمان (عج) را در الویت بگذاریم.

وی بابیان اینکه دعا برای رفع گرفتاری‌های مسلمین جهان در این شب فراموش نشود، گفت: مردم یمن گرفتار ظلم آل سعود قرار گرفته‌اند دعا کنیم مشکلات جهان مسلمین حل شود.

انتهای پیام/
https://qomnews.ir/vdcdsn0x.yt0nf6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما