يکشنبه ۱۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۴۷
کد مطلب : 31253
قم نیوز از جلسه شورای شهر قم گزارش می‌دهد؛

تخفیف ۲۵ درصدی عوارض و ۱۰ درصدی جرائم ماده ۱۰۰ شهرداری قم در ماه رمضان‌

قم نيوز : قم نیوز: ‌در جلسه رسمی ‌شورای ‌شهر قم ‌مسائل مختلفی چون تصویب مجوز تخفیف ۲۵ درصدی عوارض و ۱۰ درصدی جرایم ماده ۱۰۰ شهرداری قم در ماه رمضان بررسی شد.
تخفیف ۲۵ درصدی عوارض و ۱۰ درصدی جرائم ماده ۱۰۰ شهرداری قم در ماه رمضان‌
به گزارش قم نیوز، یکصد و سی‌ و چهارمین جلسه رسمی ‌شورای ‌شهر قم صبح امروز در سالن اجلاس این شورا برگزار شد.

در این جلسه که با حضور مرتضی سقائیان‌نژاد شهردار قم، ولی‌الله بیاتی رئیس شورای اسلامی شهر قم و اعضای شورا برگزار شد، لوایح و مسائل مختلفی مانند تخفیف ۲۵ درصدی عوارض و ۱۰ درصدی جرایم ماده ۱۰۰ شهرداری قم در ماه رمضان در این جلسه بررسی شد.

در ابتدای جلسه مصطفی سعادت طلب رئیس کمیسیون امورزیربنایی به اعلام لوایحی که مرتبط با توافق شهرداری با اشخاص حقیقی بود پرداخت.

لایحه مربوط به درخواست تجدید نظر کاهش قیمت زمین مورد واگذاری به قرارگاه قائم واقع در بلوار پیامبر اعظم (ص) از قرار متر مربعی ۱‌۲.۵ میلیون تومان بابت پل سه سطحه بلوار ۱۵ خرداد و عمار یاسر توسط سعادت طلب مطرح شد.

وی در رابطه با این لایحه اظهارداشت: کمیسیون امورزیربنایی با توجه به شرایط ملک با تخفیف ۲۰ درصدی آن موافقت کرد.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه این قیمت کارشناسی است اظهارداشت: کمیسیون زیربنایی هم به ۲۰ درصد تخفیف در نظر گرفته ‌و این خواسته که باید قیمت کارشناسی باشد، منطقی است.

شهردار قم با اشاره به اینکه خوب است با نظر کمیسیون موافقت شود گفت: ممکن است دوباره به مشکل بر بخوریم که کمیته کارشناسی باید دوباره وارد شود و موضوع را حل کند.

عباس ذاکریان رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر قم با اشاره به اینکه قیمت این زمین‌ها به صرفه نیست گفت: باید از ابتدا کارشناسی انجام شود تا قیمت گذاری صحیح انجام شود.

حجت‌الاسلام سعید روحانی عضو شورای شهر قم با بیان اینکه باید سیاست‌گذاری‌های ما در بلوار پیامبر اعظم (ص) عملی شود، گفت: باید سرمایه‌گذار در حالی که با قیمت پایین‌تر زمین را دریافت کرده ملزم به ساخت هم باشد تا سبب رونق در منطقه شود. در غیر این صورت خام‌فروشی انجام شده است.

ذاکریان با بیان اینکه معتقد نیستم زمین را به‌قیمت پایین می‌دهیم، تصریح کرد: هزینه‌های ساخت و پروانه و درآمدهای آن را محاسبه کرده‌ایم و این قیمت کارشناسی است که برای این زمین داده شده است.

محمود مسگری عضو شورای شهر قم با اشاره به اینکه باید در بحث تراکم بلوار پیامبر اعظم (س) تجدیدنظر شود، عنوان کرد: با این وضعیت تغییری در رونق این منطقه ایجاد نمی‌شود.

بختیاری با اشاره به اینکه ۵ سال اخیر تملکات بلوار پیامبر اعظم (ص) انجام شده است، گفت: موارد مختلفی مانند قیمت گذاری‌ها در این منطقه سبب شده تمایلی برای ساخت و ساز در این بلوار ایجاد نشده است و باید بدانیم روند کنونی اشتباه است.

وی با اشاره به اینکه باید حرکت ما به گونه‌ای باشد که در ساخت و ساز مؤثر باشیم تصریح کرد: تنها با این نوع عملکرد است که می‌توان کمک کرد تا عقب ماندگی‌های ایجاد شده جبران شود.

شهردار قم با اشاره به اینکه کمیسیون پیشنهاد را با مدیریت داده است گفت: پیشنهاد تخفیف ۲۰ درصد پیشنهاد عاقلانه‌ای است و هر چه وارد موضوع قیمت کارشناسی نشویم به نفع شهرداری است.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه باید مسائل را در کنار هم ببینیم و سپس تصمیم‌گیری شود گفت: ابتدا پیشنهاد کمیسیون را تصویب کنید و اگر نتوانستیم با قرارگاه به توافق برسیم راضی به کارشناسی می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه موضوع مهم در خصوص این زمین‌ها این است که پولی برای پرداخت به پیمانکار نداریم بیان کرد: در صورتی که پول داشتیم نیازی به این مباحث نبود.

سپس این لایحه به رأی گذاشته شد و به تصویب رسید.

لایحه دیگر امروز مربوط به واگذاری قطعه ای زمین در بلوار پیامبر اعظم (ص) به نیروی انتظامی بود که بحث و بررسی شد.

ذاکریان با اشاره به اینکه در زمان‌های مختلف رفت و آمد از این محور زیاد است، خاطرنشان کرد: باید بحث امنیت و راه‌وری در این منطقه دیده شود اما باید بحث جانمایی زمین هم در این منطقه در نظر گرفته شود.

سعادت‌طلب با اشاره به اینکه در این زمینه کار کارشناسی انجام شده است، گفت: این منطقه لکه‌گذاری شده است؛ پیشنهاد می‌کنم با توجه به اینکه لزومی در حال حاضر برای اجرای این طرح وجود ندارد آن را مسکوت کنیم. در شهرداری کارشناسی‌های مربوط به بدنه اورژانس و آتش‌نشانی انجام شود و سپس با ارائه طرح معماری آن را در شورا مطرح کنند.

سپس نظر کمیسیون درباره این لایحه مبنی بر تنظیم توافق‌نامه و ارائه به کمیسیون تصویب نشد.

سقائیان‌نژاد گفت: نیروی انتظامی در خواست یک هکتار زمین داشته و این ۶۰۰ متر کاربری نظامی دارد. باید قطعه دیگری در اختیار نیروی انتظامی قرار دهیم و وارد بحث با آن‌ها شویم. باید اختلافات در این زمینه بین طرفین حل شود.

سپس ارجاع لایحه به شهرداری به رأی گذاشته شد و به‌تصویب رسید.

سید محمد آتش‌زر نخستین لایحه کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر قم را که مربوط به ایجاد ردیف‌های جدید جهت تکمیل بوستان‌های نوبهار و باغ خانواده و برق‌رسانی به ساختمان‌های شهرداری و تجهیز آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک شهرداری را مطرح کرد.

وی با اشاره به اینکه این طرح‌ها از ردیف بودجه سفر مقام معظم رهبری بوده است اظهارداشت: اکنون نیاز به ایجاد ردیف‌های جدید برای این پروژه‌ها هستیم.

ولی‌الله بیاتی رئیس شورای شهر قم با اشاره به اینکه نیاز به‌بررسی جز به جز این لایحه وجود دارد، تصریح کرد: ابتدا در مورد ایجاد ردیف برای تکمیل بوستان‌های نوبهار ۳۰۰ میلیون تومان و تکمیل باغ خانواده به مبلغ ۲۸۰ میلیون تومان رأی‌گیری انجام شود.

این بخش از لایحه به تصویب رسید و بخش دیگر که مربوط به برق‌رسانی به ساختمان‌های شهرداری، نگه‌داری ساختمان شهرداری و تکمیل محوطه به قیمت ۶۰۰ میلیون تومان به کمیسیون زیربنایی ارجاع شد تا بررسی لازم در مورد آن صورت گیرد.

اخذ مجوز پرداخت دیه در حق مرحوم اکبرنژاد به مبلغ ۱۱۰ میلیون تومان لایحه دیگری بود که آتش‌زر درباره آن گفت: دادگاه شهرداری را به دلیل کمرنگ بودن خط کشی‌های محل حادثه محکوم کرده است.

محمد علی احمدی عضو شورای شهر قم با اشاره به اینکه دلیل دادگاه بی‌مورد است، گفت: در بسیاری از جاده‌ها اصلاً خط کشی وجود ندارد و این دلیل خوبی برای محکومیت شهرداری نیست. باید خود حادثه بررسی و مقصر مشخص می‌شد.

وحید شایسته نیک با اشاره به اینکه به‌هر حال چون شهرداری در این موضوع مقصر نبوده باید از شهرداری حمایت کنیم و چاره‌ای جز پرداخت این مبلغ نداریم تصریح کرد: باید سیستمی برای تشویق و یا تنبیه بخش حقوقی شهرداری وجود داشته باشد که تا در این موارد از حقوق شهرداری دفاع کند.

لایحه دیگر کمیسیون برنامه و بودجه مربوط به مساعدت به سرپرستان نوزادان ۳ قلو بود که در جلسه مطرح شد.

سقائیان نژاد با اشاره به اینکه برنامه و بودجه به این معناست که باید ابتدا بودجه مورد نیاز در هر کاری را در نظر بگیریم تصریح کرد: معتقدم این لایحه تبدیل به قانون نشود اما در صورتی که خانواده‌ای در این مورد درخواستی داشت، به‌صورت موردی بررسی و مساعدت انجام شود.

این لایحه با نظر اعضا رد شد و به کمیسیون ارجاع داده شد.

لایحه دو فوریتی مربوط به اخذ مجوز اعمال تسهیلات تشویقی پرداخت نقدی عوارض و جرائم در ماه مبارک رمضان توسط بختیاری نائب رئیس شورای اسلامی شهر قم مطرح شد و با توجه به اینکه اعضاء به دو فوریت این لایحه رأی دادند اعضا به بررسی این لایحه پرداختند.

سعادت‌طلب با اشاره به اینکه پیشنهاد می‌دهم تخفیف در عوارض داده شود اما به جرائم ماده ۱۰۰ تخفیف تعلق نگیرد گفت: باید برای همه روشن شود که جرائم به هیچ عنوان مورد تأیید ما نیست و با آن مقابله می‌کنیم.

رعیت پور با اشاره به اینکه احکام ماده ۱۰۰ به گونه ای است که افزایش پیدا نمی‌کند گفت: برخی از این تخلفات به صورت اجباری به مردم تحمیل شده و این تخفیف باید به آن‌ها تعلق گیرد.

لایحه شهرداری با پیشنهاد تخفیف ۲۵ درصد تخفیف عوارض و ۱۰ درصد تخفیف در جرائم ماده ۱۰۰ از تاریخ ۲۰ تا ۳۱ تیر ماه سال جاری با رأی اعضا به تصویب رسید.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdsx0s.yt0fk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما