جمعه ۱۶ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۳:۳۰
کد مطلب : 36762
حجت‌الاسلام ذوالنور:

ولایت در شرع ما هیچ جایگاه شورایی ندارد

قم نيوز : قم نیوز: مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه گفت: ولایت در شرع ما هیچ جایگاه شورایی ندارد؛ یک خط با سند ضعیف هم آقای هاشمی نمی‌تواند برای این سخن خود بیاورد.
ولایت در شرع ما هیچ جایگاه شورایی ندارد
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام مجتبی‌ ذوالنور پنجشنبه شب در سخنرانی خود در جمع مردم مسجد امام موسی کاظم(ع) شهرک شهدا اظهار کرد: اگر کسی در خدمت به مردم کوتاهی کند خیانت کرده است و چنین فردی هیچ عذری پیش خداوند ندارد و کسی که نمی‌تواند باید کار را به دیگران واگذار کند.

وی با بیان اینکه در دهه فجر باید نسبت به عملکردها آسیب‌شناسی داشته باشیم خاطرنشان کرد: در برخی حوزه‌ها اصلا تحریم ‌نداشتیم، آیا در پسته، فرش، زعفران و... مشکلی با تحریم‌ها داشته‌ایم؟ چرا در این حوزه‌ها پس‌رفت داشته‌ایم؟

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه این روزها با نوسانات قیمت مرغ و تخم‌مرغ روبه‌رو هستیم و برخی اوقات بحرانی می‌شود که در این خصوص تحریم تاثیراتی داشته است، بیان کرد: در برخی از حوزه‌ها تحریم جدی بوده و در برخی از حوزه‌ها مثل هوافضا، توان دفاعی و نظامی، مسئله هسته‌ای تحریم بیشترین تاثیر را داشته است.

وی تاکید کرد: ما در چنین شرایطی ماهواره به فضا پرتاب کردیم و وقتی که هفت سال پیش ماهواره را به فضا پرتاب کردیم رسانه‌های دنیا ۴۰ روز درباره آن سخن می‌گفتند.

ذوالنور گفت: این ماهواره محصول تحول در علومی است که پیش‌نیازهای جدی این پرتاب ماهواره است و دنیا از این ماهواره پیام‌های بسیاری دریافت کرده‌ است؛ تنها پنج کشور دنیا توانسته‌اند به این صنعت دست یابد.

وی ادامه داد: چرا دشمن جرات نمی‌کند ما را تحریم کند؛ اوباما بارها گفته گزینه‌ها روی میز است و مهم‌ترین گزینه، گزینه نظامی است پس چرا آنها حمله نمی‌کنند، چرا که ما در بعد دفاعی به قدرت بسیاری دست یافته‌ایم.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: آمریکا ۳۶ پایگاه در منطقه دارد که نزدیک‌ترین آنها بحرین بوده و یک چهارم خاک بحرین زیرپای ناوگان پنجم آمریکا است و دورترین آن در اقیانوس هند واقع شده است.

وی تاکید کرد: آمریکا در این ۳۶ پایگاه و اسرائیل هیچگاه نمی‌تواند امنیت داشته باشد و این مناطق زیربرد موشک‌های بالستیک ما است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مطرح شدن مسئله رهبری شورایی خاطرنشان کرد: در قانون اساسی ابتدا رهبری و شورای رهبری دیده شده بود و امام این مسئله را قبول نداشتند و در اصلاح قانون اساسی این مسئله حذف شد.

مشاور نماینده ولی فقیه در سپاه بیان کرد: اگر امروز آقای هاشمی‌رفسنجانی طرح شورای رهبری را مطرح می‌کند این سخن نه منطبق با قانون و نه منطبق با شرع است؛ چرا که تنها رهبری در کشور نداریم، ما ولی فقیه داریم و یکی از شئون ولی فقیه رهبری جامعه است.

وی با بیان اینکه ولایت در شرع ما هیچ جایگاه شورایی ندارد، بیان کرد: یک خط با سند ضعیف هم آقای هاشمی نمی‌تواند برای این سخن خود بیاورد. ولایت شورایی نیست و در ولی متجلی است.

ذوالنور با بیان اینکه پنج معصوم در یک زمان بودند ولی تصمیم شورایی گرفته نمی‌شد، گفت: شورایی بودن در شرع ما نیست ولی مشورت جای خود را دارد و امروز رهبری از بازوهای مشورتی مجمع تشخیص مصلحت و شورای عالی امنیت ملی استفاده می‌کنند.

وی تاکید کرد: شورایی تصمیم گرفتن در دین ما مطرح نیست ولی اینکه چرا آقای هاشمی اینگونه سخنانی را مطرح می‌کند مربوط به مسائل دیگری است که من به آن ورود نمی‌کنم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcdx50s.yt0996a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما