جمعه ۶ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۱۲
کد مطلب : 34692
منبع : خبرکزاری سلامت
وزیربهداشت:

نظارت وزارت بهداشت بر مراکز توزیع مواد غذایی و آشامیدنی در مرز ایران و عراق

قم نيوز : قم نگار: دکترهاشمی با اشاره به نظارت وزارت بهداشت،بر اماکن توزیع مواد غذایی و آشامیدنی موجود در مسیر زائران اباعبدالله (ع) در مراسم اربعین حسینی واقع در مرز ایران و عراق اظهار کرد: در مورد وبا یا هر بیماری دیگر جای نگرانی وجود ندارد زیرا اقدامات لازم انجام شده و در صورتی که بیماری قابل انتقال و نگران کننده ای نیز وجود داشته اکنون تحت کنترل است.
نظارت وزارت بهداشت بر مراکز توزیع مواد غذایی و آشامیدنی در مرز ایران و عراق
به گزارش قم نگار، دکتر سید حسن هاشمی پنج شنبه ۵ آذر در سفر به استان ایلام و خوزستان که به منظور بازدید از مراکز درمانی ویژه ایام اربعین حسینی انجام شده است با حضور در مرز شلمچه عنوان کرد: امروز به منظور بررسی خدمات بهداشتی و امکاناتی که در بیمارستان های مرزی پایگاه های بهداشت برای ایام اربعین حسینی فراهم شده از مرزهای مهران چزابه و شلمچه بازدید کردیم.

قانونمندی و نظم مراکز ارائه دهنده خدمت به زائران اباعبدالله (ع) نسب به سال گذشته
وی وضعیت مراکز بهداشتی و درمانی در این نقاط را در مجموع خوب ارزیابی کرد و گفت: البته هنوز به ساعات اوج حضور مردم در این مراسم نرسیده ایم لذا نمی توان قضاوت کرد توان و امکانات متناسب با نیاز جمعیت است یا خیر اما مراکز ارائه دهنده خدمت نسبت به سال گذشته از قانونمندی و نظم خوبی برخوردار هستند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به تلاش های صورت گرفته به منظور ساماندهی امکانات مورد نیاز زائران اباعبدالله ( ع) در ایام اربعین خاطرنشان کرد: به نظر می رسد نیاز به تلاش بیشتر برای ایجاد امکانات بهداشتی در سال های آتی است.

دکتر هاشمی با اشاره به این که در برخی از نقاط امکانات موجود همچنان جوابگوی سیل عظیم جمعیت نیست، اظهار کرد: به طور مثال سرویس های بهداشتی در برخی از پایانه ها نسبت به سال گذشته صد برابر افزایش یافته است اما همچنان کمبودهایی وجود دارد که امید داریم در سال های آتی برطرف شود.

استقرار یک هزار نفر از اعضای کادر درمان در مرز عراق

وی به اقدامات انجام شده در مرز ایران و عراق ویژه ایام اربعین اشاره و اظهار کرد: در مرز عراق تعداد یک هزار پزشک، پرستار و همکارانی از هلال احمر حضور دارند. در مرز ایران نیز تمام استان های پیرامونی به عنوان پشتیبان سه مرز مهران، چزابه و شلمچه تقسیم شده اند.

دکتر هاشمی با بیان این که در سه مرز مهران، چزابه و شلمچه بیماری خاصی مشاهده نشده داست، ادامه داد: در مورد بیماری وبا نیز جای هیچگونه نگرانی وجود ندارد. از دو ماه پیش با کمک همکارانمان در کشور عراق اقدامات پیشگیرانه از جمله کلرزنی انجام شده است.

وی با بیان این که تیم های بررسی ایرانی و عراقی برای کنترل بیماری ها مدام در تماس با یکدیگر هستند بر رعایت بهداشت عمومی توسط زائران تاکید و عنوان کرد: هر چند وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی بر اماکن توزیع آب و اغذیه در مسیر زائران اربعین حسینی نظارت دارد اما افراد نیز با رعایت بهداشت فردی را تا حد ممکن داشته باشند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با تاکید بر استفاده مردم از آب های بسته بندی شده گفت: مردم به بسته بندی مواد غذایی و امکان آلودگی آن باید دقت داشته باشند زیرا در این ایام دسترسی به مراکز درمانی در عراق آسان به نظر نمی رسد لذا پیشگیری شرط عقل است.

وی با تاکید بر این که در حال حاضر بیماری خاصی که منجر به ایجاد نگرانی باشد در عراق وجود ندارد، خاطرنشان کرد:در صورتی که بیماری قابل انتقال و نگران کننده ای نیز وجود داشته اکنون تحت کنترل است

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcdx90s.yt0on6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما