شنبه ۲۴ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۴۵
کد مطلب : 50892
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

مسلمانان انگلیسی نشست «از یک مسلمان بپرس» برگزار می‌کنند

قم نيوز : قم نیوز: امروز نشست میان ادیانی «از یک مسلمان بپرس» با حضور مسلمانان و غیرمسلمانان و به هدف مبارزه با کلیشه‌ها و تعصبات ضداسلامی در شهر بیلینگهام در شمال شرقی انگلستان برگزار می‌شود.
مسلمانان انگلیسی نشست «از یک مسلمان بپرس» برگزار می‌کنند
مسلمانان انگلیسی نشست «از یک مسلمان بپرس» برگزار می‌کنند
به گزارش قم نیوز، مسلمانان مسجد شهر بیلینگهام در شمال شرقی انگلستان امروز روز درهای باز برگزار می‌کنند. این نشست میان ادیانی با عنوان «از یک مسلمان بپرس» 13 جولای با حضور مسلمانان مسجد و غیرمسلمانان در انگلستان برگزار خواهد شد. این نشست عمومی با همکاری «مرکز تنوع اسلامی شمال شرقی» ، یک گروه عام المنفعه اسلامی در بریتانیا و به منظور مقابله با کلیشه‌ها و تعصبات ضداسلامی و مبارزه با سوءتفاهمات درباره مسلمانان برپا می‌شود. این نشست همچنین شامل سخنرانی فعالان اسلامی، دانشگاهیان و علمای مذهبی شناخته شده محلی خواهد بود. یک جلسه بحث آزاد نیز با موضوع «نقش مسلمانان در جامعه انگلستان» برگزار خواهد شد.

ابوطیب مدیر پروژه درهای باز در این باره به خبرنگاران گفت: هدف ما از برگزاری این نشست این بود که فرصتی برای جامعه عمومی در انگلستان ایجاد کنیم که پاسخ سئوالاتشان را درباره اسلام و مسلمانان جویا شوند. آن‌ها می‌توانند در جلسه پرسش و پاسخ مسجد شرکت کرده و پرسش‌هایشان را درباره اسلام که تاکنون فرصتی برای یافتن جواب‌های آن‌ نداشته‌اند از اعضای مسجد بپرسند.

وی افزود: ما همچنین امیدواریم این گردهمایی فضایی امن برگرفته از گفتمان و احترام، برای پرسش‌های چالش برانگیز و بحث درباره موضوعات حساس ایجاد کند.

تروریست‌ها و افراط‌گرایان اسلام را ربوده‌اند و یک شکل تحریف شده از اسلام را گسترش می‌دهند و این وظیفه مسلمانان است که آموزه‌های واقعی اسلام را به مردم یاد بدهند.

در پی حوادث تروریستی اخیر در انگلستان به ویژه در لندن و منچستر و تنش‌ها میان مسلمانان و غیرمسلمانان که اسلام‌هراسی در غرب را به نقطه‌ای حساس و بحرانی رسانده است، بسیاری از مساجد و مراکز اسلامی در این کشور با گشودن درهایشان به روی غیرمسلمانان قصد دارند اسلام واقعی را به هموطنان‌شان بیآموزند. اسلام‌هراسی در انگلستان در ایام ماه رمضان نیز فاجعه آفرید و در پی یک حادثه تروریستی در مسجد پارک فینزبری در لندن، اتومبیلی به مسلمانان روزه‌دار در خارج از مسجد هجوم برده و و نمازگزاران را زیر گرفت که این حادثه 1 کشته و 8 زخمی برجای گذاشت.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcdxj0k.yt0zn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما