شنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۳۰
کد مطلب : 35402
رئیس انجمن هنرهای تجسمی قم:

«پوستر وحدت» باید با نگاه جهانی طراحی شود

قم نيوز : قم نگار: رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان قم گفت: طراحان «پوستر وحدت» باید تولیدات خود را با نگاه جهانی خلق کنند و آثار آنان نیز باید زبان گویاتر و صریح‌تری داشته باشد.
«پوستر وحدت» باید با نگاه جهانی طراحی شود
به گزارش قم نگار، هادی گل محمدی عصر جمعه در سومین روز از کارگاه کشوری پوستر وحدت که در مسجد مقدس جمکران برگزار شد، اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های برگزاری اینگونه کارگاه‌ها توجه به مباحث آموزشی آن است که طراحان جوان در کنار یکدیگر ایده‌ها و طرح‌های خود را پرورش می‌دهند.

وی افزود: اساتید خوبی برای برگزاری کارگاه کشوری پوستر وحدت به قم دعوت شدند و طراحان بر اساس روشی که کار می‌کنند از اساتید هر عرصه بهره می‌برند.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان قم، عنوان کرد: طراحان جوان ایده‌های خوبی دارند اما ممکن است در مرحله اجرا به مشکل برخورد کنند که راهبری اساتید در این کارگاه‌ها بسیار راه گشاست.

پوستر یک رسانه مهم و قابل توجه است

وی در ادامه پوستر را یک رسانه مهم و قابل توجه برشمرد و ابراز داشت: طراحان در تولید پوستر‌ها نباید نگاه استانی و یا ملی داشته باشند بلکه باید با نگاه جهانی و بین المللی آثار خود را تولید کنند چرا که امروز با گسترش وسایل ارتباط جمعی این تولیدات در زمان کوتاهی و به آسانی در اختیار مخاطب جهانی قرار می‌گیرد.

گل محمدی تأکید کرد: طراحانی که در موضوعات مهم اجتماعی همانند مسئله وحدت که در دنیای اسلام ضرورت آن بیش از هر زمان دیگری بدان احساس می‌شود کار می‌کنند باید تولیدات خود را با نگاه جهانی خلق کنند و پوستر آنان نیز باید زبان گویا‌تر و صریح تری داشته باشد.

رئیس انجمن هنرهای تجسمی استان قم اضافه کرد: امروز باید به طراحان جوان که در زمینه تولید پوستر اجتماعی فعالیت می‌کنند ارزش و بهای بیشتری داد و اکران تولیدات آن‌ها در محیط‌های شهری و تبدیل شدن آن‌ها به محصولات فرهنگی می‌تواند انگیزه خوبی جهت ادامه فعالیتشان ایجاد کند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcdxo0s.yt0kz6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما