پنجشنبه ۴ ارديبهشت ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۳۳
کد مطلب : 22352

ارائه آموزش رایگان به اقشار کم درآمد در ۵۰۰ شعبه

قم نيوز : قم نیوز: رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه ارائه خدمات به اقشار کم درآمد در ۵۰۰ شعبه انجام می‌شود گفت: این شعبه‌ها بیشتر در مناطق محروم کشور تشکیل شده‌اند و در این میان سیاست بومی گزینی برای دختران به صورت جدی پیگیری می‌شود.
ارائه آموزش رایگان به اقشار کم درآمد در ۵۰۰ شعبه
به گزارش قم نیوز، ابوالفضل فراهانی امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی با بیان اینکه این دانشگاه در سال ۱۳۶۷ با ۵ هزار دانشجو فعالیت خود را آغاز کرد اظهار کرد: در حال حاضر دانشگاه پیام نور دارای ۸۵۰ هزار دانشجوی در حال تحصیل و ۷۰۰ هزار فارغ التحصیل است.

رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۴ هزار نفر نیروی انسانی که ۳۸۰۰ نفر از آن‌ها عضو هیئت علمی هستند در دانشگاه مشغول به کارند عنوان کرد: ۱۰ درصد از اعضای هیئت علمی دانشگاه پیام نور را طلاب تشکیل می‌دهند و این یک آمار بسیار خوب برای دانشگاه استو

وی با اشاره به اینکه ارائه خدمات به اقشار کم درآمد در ۵۰۰ شعبه انجام می‌شود خاطر نشان کرد: این شعبه‌ها بیشتر در مناطق محروم کشور تشکیل شده‌اند و در این میان سیاست بومی گزینی برای دختران به صورت جدی پیگیری می‌شود.

فراهانی خاطر نشان کرد: در حال حاضر ۶۵ درصد دانشجویان پیام نور را دختران تشکیل می‌دهند و در این میان حفظ جزء ۳۰ قرآن به عنوان یک واحد درسی رایگان در این دانشگاه در نظر گرفته شده و سبب مأنوس شدن هزاران دانشجو با کتاب آسمانی قرآن شده است.

رئیس دانشگاه پیام نور گفت: رشته نهج البلاغه در مقطع دکتری تدریس می‌شود و بر اساس اولویت‌هایی که برنامه ریزی شده است حداقل شهریه نسبت به مراکز دیگر اخذ می‌شود.

فراهانی با بیان اینکه از نظر مقررات آموزشی و اداری کاملا زیر نظر وزارت علوم فعالیت می‌کنیم تصریح کرد: ۲۰ درصد هزینه‌ها توسط دولت و ۸۰ درصد از طریق اخذ شهریه تامین می‌شود.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcdxs0x.yt0xk6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما