دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 29292
مدیرکل جهاد کشاورزی قم

۲۶تن میوه ویژه تنظیم بازار نوروز در قم ذخیره شد

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم گفت: ۲۶تن میوه ویژه تنظیم بازار نوروز در قم ذخیره شد.
۲۶تن میوه ویژه تنظیم بازار نوروز در قم ذخیره شد
به گزارش قم نیوز، محمدرضا طلایی، با اشاره به پرورش ماهی قزل‌آلا در استان قم اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۱۲۰ تن ماهی قزل‌آلا که از کیفیت خوبی برخوردار است، در استان قم تولید می‌شود که در این راستا شوری آب نیز در کیفیت مطلوب این ماهی‌ها موثر است.

مدیرکل جهاد کشاورزی قم با اشاره به ظرفیت استان در تامین مرغ و گوشت کشور افزود: هفت درصد تخم‌مرغ، چهار درصد گوشت، یک چهاردهم شیر و یک و دو دهم گوشت سفید کشور در استان قم تولید می‌شود که باید سعی و تلاش خود را برای افزایش این ارقام به کار ببریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر وضعیت استان قم به گونه‌ای است که در زمینه خرید مرغ و تخم مرغ تضمینی به شرایط مطلوبی رسیده ‌و مردم استان نیز در زمینه خرید مرغ و تخم مرغ با مشکل خاصی روبه رو نیستند.

طلایی با اشاره به مهم‌ترین رسالت جهاد کشاورزی عنوان کرد: تامین آذوغه مردم یکی از وظایف ما است که باید به آن توجه ویژه شود زیرا ما در شرایط خشکسالی به سر می‌بریم و باید از تمام توان خود برای اصلاح الگوی کشت استفاده کنیم.

مدیرکل جهاد کشاورزی استان قم با اشاره به تلاش برای فراهم کردن مرغ ویژه نوروز گفت: تنظیم بازار نوروزی یکی از رسالت‌های مهم است که در این راه از ماه‌ها قبل چندین تن مرغ و میوه ویژه نوروز خریداری و ذخیره شده است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر بیش از ۱۳۰۰ تن سیب و ۱۳۰۰ تن پرتغال ویژه نوروز ذخیره شده است که این ذخیره در تنظیم بازار شب عید تاثیر چشمگیری دارد، این اقلام ذخیره شده در زمان مقرر در بازار عرضه می‌شود.

طلایی با اشاره به آمار زمین‌های زراعی استان قم خاطرنشان کرد: ۷۰ هزار هکتار زمین قابل کشت در استان وجود دارد که ۱۸ هزار هکتار آن مخصوص کشاورزی در زمینه باغات به ویژه باغ پسته است.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcdxx0x.yt0nn6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما