پنجشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۰ ساعت ۱۴:۲۴
کد مطلب : 4748
صادق زاده:

پیش بینی هزار تن آجیل برای مصرف ایام نوروز در قم

قم نيوز : قم نیوز: رییس اتحادیه صنف قناد، شیرینی پز و صنوف وابسته از پیش بینی هزار تن آجیل ویژه مصرف ایام نوروز خبر داد.
پیش بینی هزار تن آجیل برای مصرف ایام نوروز در قم
به گزارش قم نیوز، حسن صادق‌زاده افزود: قنادی‌ها از دو ماه قبل آجیل مصرفی ایام نوروز را تهیه می‌کنند و در حال حاضر هزار تن آجیل برای این ایام پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر نوسان و قیمت صعودی آجیل متوقف شده است.

رییس اتحادیه صنف قناد، شیرینی پز و صنوف وابسته با بیان اینکه آجیل درجه بندی متفاوتی در بازار دارد اظهار داشت: قیمت آجیل بر حسب درجه آن و محل عرضه آن متفاوت خواهد بود.

صادق‌زاده اضافه کرد: آجیل از اقلام مصرفی است که امکان تهیه آن برای سلیقه‌های مختلف با هر اندازه از توان مالی وجود دارد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر بیشتر آجیل‌های موجود در بازار وارداتی هستند افزود: انواع مختلف مغز‌ها مانند بادام هندی، مغز بادام، فندق، بادام کوهی (پسته شام) و تخمه کدو از جمله آجیل وارداتی هستند.

رییس اتحادیه صنف قناد، شیرینی پز و صنوف وابسته گفت: کشورهای مبدا برای واردات آجیل به ایران به ترتیب برای بادام هندی، مغز بادام و فندق کشور امارات، گردو از ترکیه، قرقیزستان، تاجیکستان و آذربایجان شوروی است.

صادق‌زاده از گردو و مغز گردو به عنوان فراوان‌ترین محصول وارداتی یاد کرد و اظهار داشت: این مسئله تا جایی پیش رفته است که واردات این محصول روی قیمت محصولات داخلی تاثیر گذاشته است.

انتهای پیام/۱۰۵
https://qomnews.ir/vdce.e8ebjh8fv9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما