قم نيوز : قم نیوز: مسئول غرفه کلینیک سلامت ذهن فضای مجازی گفت: یکی از ویژگی های منحصربه فرد کلینیک سلامت ذهن فضای مجازی، عصب شناسی فضای مجازی است که برای نخستین بار در سطح کشور رونمایی می شود.
رویکرد جدید غرفه کلینیک سلامت ذهن فضای مجازی در چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی/رونمایی از بخش جدید عصب شناسی فضای مجازی د
به گزارش قم نیوز،احمدرضا متین فر مسئول غرفه كلینیك سلامت ذهن فضای مجازی در گفت وگو با ستاد خبری چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در خصوص برنامه های غرفه كلینیك سلامت ذهن فضای مجازی اظهار داشت: سال گذشته برای نخستین بار كلینیك سلامت ذهن فضای مجازی با محوریت ترك اعتیاد فضای مجازی در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی شروع به كار كرد كه خوشبختانه با استقبال عمومی بی نظیری مواجه گردید.

وی در ادامه افزود: هدف از برگزاری این كلینیك این بود كه به مخاطبین و هموطنان این پیام را برساند كه فضای مجازی تعاملی است و موجب انتقال اطلاعات به مغز می شود و در نتیجه این اطلاعات منجر به تولید ذهنی می شود.

مسئول غرفه كلینیك سلامت ذهن فضای مجازی با اشاره به این كه محتوای صحیح و درست و به معنای واقعی مدیریت زمان و مكان و مدیریت نیاز در فضای مجازی را به بازدیدكنندگان آموزش دادیم، خاطرنشان كرد: بعضا مشاهده شده است كه در فضای مواجه انسان با پدیده غیرعادی، ممكن است كه موجب بیماری شود. فضای مجازی هم از این مسئله مستثنی نیست. كلینیك سلامت فضای مجازی، محلی برای درمان این بیماری درنظر گرفته شده است كه مراجعه كنندگان می توانند از این فضا استفاده كنند.

متین فر در ادامه تصریح داشت: كلینیك سلامت ذهن فضای مجازی از چهار بخش اصلی تشكیل شده است. قسمت اول بخش پذیرش بازدیدكنندگان است. قسمت دوم معاینه كلینیك است كه امسال برای نخستین بار از ابزار معاینه هنجاریابی استفاده شده است كه میزان گرایش به بازی های اینترنتی و فضای مجازی و شبكه های اجتماعی مخاطب را نشان می دهد.

وی گفت: قسمت سوم كلینیك سلامت ذهن فضای مجازی به مصاحبه بالینی مراجعه كنندگان اختصاص پیدا می كند كه در این قسمت سطح سلامت ذهن ارزیابی می شود و مشاوره می شوند. امسال یكی از ویژگی های منحصربه فرد كلینیك سلامت ذهن فضای مجازی، عصب شناسی فضای مجازی است كه برای نخستین بار در سطح كشور رونمایی می شود كه ما سیگنال های مغزی كاربران را بر روی بازی های رایانه ای و شبكه های اجتماعی را اندازه گیری كنیم كه چنانچه از استاندارد خارج شده است، در همین غرفه درمان كنیم.

مسئول غرفه كلینیك سلامت ذهن فضای مجازی همچنین درباره جامعه هدف و سطح سنی بازدیدكنندگان از این غرفه گفت: جامعه هدف این غرفه نوجوانان و جوانان است. این قشر از جامعه كه بیشتر از فضای مجازی و شبكه های اجتماعی استفاده می كنند، می توانند از امكانات این غرفه استفاده كنند. البته تعاملی كه سازمان فضای مجازی سراج با آموزش و پرورش انجام داده است، از مدارس دعوت شده است كه در دو نوبت صبح و بعدازظهر به نمایشگاه مراجعه كنند.

متین فر به خانواده ها توصیه كرد كه به همراه فرزندان خود از چهارمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی و به خصوص غرفه كلینیك سلامت ذهن فضای مجازی بازدید به عمل آورند.

انتهای پیام / ۱۳۶
https://qomnews.ir/vdce7x8e.jh8pwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما