شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 51180
منبع : خبرگزاری فارس
نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي خواستار شد

ورود زيرسطحي قطار سریع السیر تهران اصفهان به مرکز شهر قم

قم نيوز : قم نیوز: نماينده مردم قم در مجلس شوراي اسلامي طي نامه‌اي به وزير راه و شهرسازي خواستار ورود زيرسطحي قطارتهران اصفهان به مرکز شهر قم شد.
ورود زيرسطحي قطار سریع السیر تهران اصفهان به مرکز شهر قم
به گزارش قم نیوز، احمد امیرآبادی در قم، با اشاره به برگزاری جلسه‌ مدیرعامل راه آهن کشور با رئیس مجلس شورای اسلامی در روز 18 تیر امسال اظهار کرد: در این جلسه مدیرعامل راه آهن کشور توضیحاتی درباره قطار سریع‌السیر تهران، قم، اصفهان ارائه کرد؛ بر اساس توضیحات اینگونه استنباط شد که این قطار از منطقه جمکران عبور می‌کند و یک مسیر فرعی به صورت آنتنی به ایستگاه مرکزی شهر قم برای آن تعیین می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اگر این امر محقق شود مشکلاتی برای شهر قم به همراه دارد زیرا در آینده ممکن است قطارها در جمکران توقف و عبور کنند و در شهر قم توقف نداشته باشند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی ضمن ابراز نارضایتی از این امر و ابلاغ نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی گفت: نمایندگان قم در مجلس شورای اسلامی و مسؤولان استان در حال پیگیری هستند تا قم به عنوان شهر ریل پایه محسوب شود در حالی که چنین تصمیمی مغایر با این هدف است.

وی یادآور شد: طی این نامه‌ از وزیر راه و شهرسازی درخواست شد کریدور قطار تهران قم اصفهان از داخل شهر قم به صورت زیرسطحی تعریف شود و ایستگاه نیز در زیر سطح باشد تا با جلوگیری از خسارات جبران‌ناپذیر در این زمینه برنامه حرکت قطار داخل شهر قم در آینده باقی بماند و از برنامه حذف نشود.

انتهای پیام / 136
https://qomnews.ir/vdce7z8n.jh8zvi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما