پنجشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۴۸
کد مطلب : 28654
آیت‌الله مصباح‌یزدی:

پیشرفت حوزه‌های علمیه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: پیشرفت حوزه‌های علمیه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است و باید در نظر داشت پیشرفت حوزه‌های علمیه در حوزه علوم اسلامی نیز به دلیل پاسخ به سوالات و شبهات فراوان سبب افتخار است.
پیشرفت حوزه‌های علمیه از دستاوردهای انقلاب اسلامی است
به گزارش قم نیوز، آیت‌الله محمدتقی مصباح‌یزدی ظهر امروز در دیدار هیئت مدیره و اعضای انجمن معرفت‌شناسی حوزه اظهار کرد: اسلام برای ارائه نقطه نظرات و اعتقادات معرفت‌شناسی را در برابر انحرافات مطرح کرده است.
 
وی با اشاره به مطالعه کتاب روش رئالیسم علامه طباطبایی گفت: باید در نظر داشت شهید مطهری و علامه طباطبایی فعالیت‌های ارزنده‌ای در حوزه فلسفه اسلامی ارائه کرده، به طوری که اگر این اقدام صورت نمی‌گرفت، در برابر هجمه شبهات توانایی مبارزه نداشتیم.
 
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) با بیان اینکه انقلاب نقش ارزنده‌ای در تبیین مبانی فلسفه اسلامی از دیدگاه شهید مطهری و علامه طباطبایی ایفا کرده است، گفت: باید قدردان نعمت انقلاب باشیم، امام خمینی(ره) با تلاش خودشان توانستند انقلاب را به پیروزی برسانند و به این وسیله جان دوباره‌ای به اسلام و علوم و معارف اسلامی داد.
 
وی خاطرنشان کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی و اقدامات ارزنده امام خمینی(ره) فعالیت‌های حوزه علمیه رونق خاصی پیدا کرد و به سوی اهداف متعالی خود نزدیک‌تر شد و پیشرفت فراوانی در این زمینه شاهد بودیم و توانستیم نسبت به شبهات و هجمه‌ها مبارزه کنیم.
 
مصباح‌یزدی یادآور شد: با پیروزی انقلاب حوزه علمیه متحول شد، به طوری که توجه‌ها به سمت فلسفه جلب شد و می‌توان این امر را یکی از دستاوردهای انقلاب به شمار آورد.
 
وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه 50 سال گذشته نسبت به حوزه‌های علمیه کنونی بی‌تحرک و غیر فعال بوده است، گفت: اکنون حضور جوانان مستعد درحوزه‌های علمیه سبب شده که حوزه رشد و بالندگی مناسبی داشته باشد.
 
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) پیشرفت حوزه‌های علمیه را از دستاوردهای انقلاب اسلامی ذکر کرد و افزود: علاوه بر پیشرفت در زمینه علمی، نظامی و...، پیشرفت در حوزه‌های علمیه در حوزه علوم اسلامی نیز به دلیل پاسخ به سوالات و شبهات فراوان سبب افتخار است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdceep8w.jh8vni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما