جمعه ۲۶ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۶
کد مطلب : 44647
در آستانه سفر وزیر بهداشت و افتتاح بیمارستان فرقانی،

تاخیر پرداخت دانشگاه علوم پزشکی قم یک ساله شد / پزشکان یکشنبه دست از کار می کشند

28 آذر، آخرین مهلت پزشکان دولتی قم به دکتر ایرانی خواه
قم نيوز : قم نیوز: در حالی که دانشگاه علوم پزشکی قم آماده افتتاح بیمارستان فرقانی است، مشکلات مدیریتی که در نتیجه جابجایی غیر قانونی پرداختهای طرح تحول سلامت رخ داده است، پزشکان قمی را در آستانه دست از کار کشیدن قرار داده است.
تاخیر پرداخت دانشگاه علوم پزشکی قم یک ساله شد / پزشکان یکشنبه دست از کار می کشند
تاخیر پرداخت دانشگاه علوم پزشکی قم یک ساله شد / پزشکان یکشنبه دست از کار می کشند
به گزارش قم نیوز، مشکلات مدیریتی در دانشگاه علوم پزشکی قم در دوران مدیریت دکتر ایرانی خواه آن چنان بالا گرفته است که پزشکان قمی شاغل در بخش دولتی، پس از نامه نگاری با مراجع ذی ربط و مذاکره با معاون درمان وزارت بهداشت، در آستانه دست از کار کشیدن قرار گرفته اند و علی رغم عملکرد مناسب دولت در سایر مناطقه کشور در این حوزه، سبب ایجاد نارضایتی از دولت یازدهم شده است.

پولهای طرح تحول سلامت کجا رفته است؟
ناراحتی اصلی پزشکان شاغل در بیمارستان ها و درمانگاه های دولتی از این است که کارانه پزشکان و کادر درمانی این بیمارستانها و درمانگاه ها از دی ماه 1394 به این سو پرداخت نشده است، این در حالی است که بنا بر اظهارات مقامات مسئول در وزارت بهداشت، وجه این کارانه به حساب دانشگاه علوم پزشکی قم واریز شده است اما این وجه در جای دیگری هزینه شده است.

طرح تحول سلامت با این نیت شکل گرفت که پزشکان در بیمارستان های دولتی با دریافت کارانه به نسبت انجام خدمات، فعالیت های خود را با کیفیت و دقت بیشتری انجام دهند و در عین حال، مردم وجه کمتری را بپردازند و هزینه این افزایش خدمات و کاهش دریافتی، از سوی دولت محترم پرداخت شود.

دکتر قاضی زاده هاشمی برای دریافت بودجه طرح تحول سلامت با چالش های بسیاری روبرو شد و در ایام خشکسالی بودجه، موفق به تامین بودجه نیروی انسانی شد اما به خلاف اکثر استان های کشور، در استان قم، دانشگاه علوم پزشکی تصمیم به جابجایی این منابع و هزینه در ساخت بیمارستان و دیگر ساختمانها گرفت و چیزی به پزشکان پرداخت نکرد.

بیمه ها تاخیر کردند اما پولی که دولت پرداخته است را چه کردید؟
امید دکتر ایرانی خواه به این بود که با دریافت مبالغ معوق از بیمه ها، این جابجایی بودجه را خواهد پوشاند و مطالبات پزشکان را پرداخت می کند اما با شدت یافتن مشکلات بیمه ها در سطح کشور، این امید به یأس مبدل شد و دانشگاه علوم پزشکی هر چه بیشتر در چاه ویلی که مدیریت ایرانی خواه علت آن بود، فرو رفت.

اینجا بود که انداختن تقصیر به گردن بیمه ها و ادعای بدهی 180 میلیارد تومانی، راهکار مناسبی برای ساکت کردن پزشکان تشخیص داده شد. این در حالی است که هیچ یک از پزشکان منکر عدم پرداخت مطالبات دانشگاه علوم پزشکی از بیمه ها نیستند اما سوال این است که چرا پولهای پرداخت شده از سوی دولت، جابجا شده است؟

جابجایی بودجه توسط دکتر ایرانی خواه و ورود نهادهای نظارتی
با افزایش زمان تاخیر پرداخت کارانه پزشکان دولتی، این گروه که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می کند و از سوی دیگر به دریافت پول زیاد به غلط شهرت یافته است، مشکلات خود را در نهادهای مختلف نظارتی از جمله دفتر نمایندگان قم مطرح کردند. بنا بر اطلاعات رسیده به دست سردبیر قم نیوز، علی رغم قول مساعد و پیگیری نمایندگان قم، مشکل پزشکان حل نشد.

با ادامه این پرونده، یکی از نهادهای نظارتی وارد مسئله جابجایی بودجه از سرفصل مشخص در دانشگاه علوم پزشکی قم شده است. از سوی دیگر پزشکان قمی شکایتی هم درباره چرایی مطب داشتن رئیس و معاون دانشگاه علوم پزشکی در عین دریافت کارانه دولتی مطرح کردند زیرا پزشکان شاغل در بخش دولتی، براساس قانون از داشتن مطب ممنوع هستند که این شکایت هم در آستانه رسیدن به نتیجه است.

28 آذر، آخرین مهلت پزشکان دولتی قم به ایرانی خواه
چند روز دیگر دی ماه 95 از راه می رسد و تاخیر پرداخت در دانشگاه علوم پزشکی قم، رکورد یک ساله را خواهد زد، امری که با جابجایی بودجه توسط دکتر ایرانی خواه شکل گرفته است و سبب بدبینی مردم و پزشکان به دولت و نظام جمهوری اسلامی شده است. پزشکان قمی اعلام کرده اند در صورت عدم پرداخت حقوق قانونی شان از تاریخ ۲۸ آذرماه تنها به بیماران اورژانسی ارائه خدمت خواهند نمود و از ویزیت بیماران سرپایی و درمانگاهی امتناع خواهند کرد.

باید دید آیا این توقف خدمات از ابتدای فصل بیماری خیز زمستان باعث خواهد شد تا مقامات شهر فکری برای پرداخت مطالبات پزشکان کنند یا اینکه شهر قم شاهد نخستین دست از کار کشیدن پزشکان پس از انقلاب خواهد بود؟

انتهای پیام / 105
https://qomnews.ir/vdcefp8e.jh8eei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما