يکشنبه ۲ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 42847
منبع : خبرگزاری فارس
رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم:

جشنواره هنر و تبلیغ به دنبال ترویج فرهنگ کتابخوانی است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: دومین جشنواره هنر و تبلیغ با محوریت کتاب‌آرایی دینی در فرهنگ و تمدن اسلامی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی تلاش می‌کند.
جشنواره هنر و تبلیغ به دنبال ترویج فرهنگ کتابخوانی است
به گزارش قم نیوز، محمد حسنی ظهر امروز در دیدار اعضای دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با آیت‌الله سید محمد سعیدی امام جمعه قم که در سالن محراب آستان مقدس حرم حضرت معصومه(س) انجام شد، با بیان اینکه دفتر تبلیغات اسلامی برنامه‌های هنری را در قالب مرکزی فرهنگی هنری دنبال می‌کند، اظهار کرد: این مرکز به دنبال فعال‌سازی ظرفیت‌های هنری حوزه بوده و تاکنون در این راستا جشنواره‌های مختلف اشراق را برگزار کرده است.

وی خاطرنشان کرد: دومین جشنواره هنر و تبلیغ با محوریت کتاب‌آرایی دینی در فرهنگ و تمدن اسلامی برای ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی تلاش می‌کند چرا که با گسترش ارتباطات و توسعه ابزار نوین فرهنگ مطالعه مورد تهدید قرار گرفته و بزرگان دینی از جمله رهبر انقلاب اسلامی نسبت به رفع این تهدید تاکید بسیاری داشته‌اند.

رئیس مرکز فرهنگی هنری دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه کتاب‌آرایی در تاریخ هنری اسلام جایگاه مشخصی دارد، مطرح کرد: در دومین جشنواره هنر و تبلیغ بخش‌های مشخصی را به کتاب قرآن کریم اختصاص داده‌ایم.

وی از دریافت500 اثر تجسمی توسط دبیرخانه دومین جشنواره هنر و تبلیغ یاد کرد و گفت: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده نزدیک به 500 اثر تجسمی دیگر به این جشنواره ارسال می‌شود.

حسنی تجلیل از پیشکسوتان کتاب‌آرایی را از دیگر برنامه‌های دومین جشنواره هنر و تبلیغ دانست و تصریح کرد: امیدواریم با برگزاری این جشنواره بتوانیم در حوزه کتاب‌آرایی به طرح‌های دینی مطلوب برسیم.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcefv8e.jh8wei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما