يکشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۵ ساعت ۲۲:۰۰
کد مطلب : 40425
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز
استاد حوزه علمیه خواهران:

اشتغال زنان در جامعه نباید باعث تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب شود

قم نيوز : قم نیوز: استاد حوزه علمیه خواهران گفت: بحث اشتغال زنان در جامعه نباید باعث تضعیف و کمرنگ شدن فرهنگ عفاف و حجاب شود.
اشتغال زنان در جامعه نباید باعث تضعیف فرهنگ عفاف و حجاب شود
به گزارش قم نیوز، معصومه ظهیری  به موضوع عفاف و حجاب و اشتغال بانوان پرداخت و گفت: امروز مسأله اشتغال بانوان یکی از موضوعات مورد توجه حکومت اسلامی؛ به ویژه ولی فقیه چه در زمان امام خمینی (ره) و چه مقام معظم رهبری بوده و این بزرگواران همواره در فرمایشات خویش به این نکته کلیدی اشاره کرده اند که در درجه اول باید کرامت و عزت زن حفظ شده و در کنار وظایف خانه داری، همسرداری و تربیت فرزند، وظایف اجتماعی خود را انجام دهد.

وی همچنین افزود: به طور خاص رهبر معظم انقلاب بارها در بیانات حکیمانه خویش فرموده اند که ما با اشتغال زنان موافقیم؛ به شرط آن که اولاً از اختلاط زن و مرد پرهیز شود و ثانیاً آنکه اولویت زنان، پرداختن به امور خانواده و تربیت فرزندان باشد.

مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری قم خاطرنشان کرد: بی شک فرمایشات معظم له بر اساس نگاه اسلامی و مبتنی بر مشی و سیره اهل بیت(ع) است که به طور ویژه این بزرگواران بر لزوم اهتمام به مساله عفاف و حجاب تاکید داشته اند.

استاد حوزه علمیه خواهران بیان داشت: در عین حال بسیار لازم و به جاست که در خصوص ضرورت کارکردن زنان در بیرون از خانه، چگونگی و حدود آن، همچنین تشخیص اولویت ها در زندگی فردی و اجتماعی، از دوران دبیرستان به دختران جوان آموزش های لازم داده شود و این مهم حتی تا دوران دانشگاه و اشتغال نیز تداوم یابد.

ظهیری همچنین تاکید کرد: در این رابطه مهم آن است که نباید نگاه یکسونگرانه و غیرکارشناسی به مساله اشتغال زنان داشت؛ چراکه این نوع نگاه و نگرش، توأم با به بارآمدن خسارت هایی برای فرد و جامعه است.

وی یادآور شد: ما باید به این واقعیت هم توجه جدی داشته باشیم که به کارگیری بانوان و دختران در مشاغل آن هم به صورت بی رویه و در جاهایی که نیازی وجود ندارد، آسیب زاست و باید برای پرهیز از دچار شدن به این گونه آسیب ها، بر اساس نگاه دینی به کارشناسی امور پرداخت و بعد تصمیم گیری کرد.

مدیرکل امور زنان و خانواده استانداری قم در پایان تصریح کرد:‌بحث اشتغال زنان در جامعه نباید باعث تضعیف و کمرنگ شدن فرهنگ عفاف و حجاب شود.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcene8e.jh87wi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما