دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۳:۱۸
کد مطلب : 25729

مظلومیت شیعیان نیجریه در روز قدس امسال به جهانیان ثابت شد

قم نيوز : قم نیوز: معاون امور بین الملل حوزه های علمیه گفت: در روز قدس شاهد این بودیم که متاسفانه نیروهای امنیتی نیجریه ضد مردم دست به سلاح بردند، بر تمامی مسلمانان دفاع از مظلوم واجب است.
مظلومیت شیعیان نیجریه در روز قدس امسال به جهانیان ثابت شد
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام و المسلمین محمد حسن زمانی با اشاره به کشتار بی رحمانه شیعیان نیجریه در روز قدس اظهار کرد: حادثه دلخراشی که در نیجریه و در روز قدس اتفاق افتاد سبب به شهادت رسیدن مومنان انقلابی شد که جرمشان دفاع از مظلومان فلسطینی بود البته مسلمانان نیجریه وظیفه دینی خود را انجام دادند.

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه افزود: حضور چشمگیر مسلمانان نیجریه در روز قدس سالهای متداولی است که انجام می گیرد و هر سال به جمعیت راهپیمایی کنندگان افزوده می شود حدود ۳۰ سال است که در روز قدس امت اسلامی در سراسر دنیا راهپیمایی باشکوهی را برگزار می کند.

زمانی خاطر نشان کرد: برگزاری مراسم روز قدس واجب دینی است و قرآن کریم می فرماید ای مردم چرا شما برای نجات مسلمانانی که مظلوم واقع شده اند قیام نمی کنید و این تشری از خداوند به امت اسلامی است که رفاه را برای خود تشخیص داده اند.

وی گفت: مسلمانانان نیجریه به قرآن لبیک گفتند و فریاد سر دادند و این دستور قرآن است و حتی قرآن فریاد بلند در برابر ظالم را ترجیح داده است در صورتی که خداوند فریادی که بلند بشود را دوست ندارد مگر از ناحیه کسانی که تحت ظلم قرار گرفته اند و در اینجا خداوند این فریاد را دوست دارد.

معاون امور بین الملل حوزه های علمیه بیان کرد: مسلمانان نیجریه طبق قرآن محبوب خداوند هستند و متاسفانه نیروهای امنیتی نیجریه علیه مردم دست به سلاح بردند، بر تمامی مسلمانان دفاع از مظلوم واجب است.

زمانی درباره شخصیت اخلاقی و دینی شیخ ابراهیم زکزکی عالم شیعیان نیجریه اظهار کرد: بنده شیخ ابراهیم زکزکی را ۳۰ سال است که می شناسم و شاهد اشک ها و مناجات او در موسم حج بودم و در همایش های بین المللی شاهد سخنرانی های ایشان بودم بحق ایشان از رهبران شجاع جهان اسلام هستند و باید تندیس ایشان را طلا گرفت چون همه هستی خود را برای مسلمانان نیجریه وقف کرده است که البته مردم مسلمان نیجریه او را قبول دارند و با او بیعت کرده اند.

معاون امور بین الملل نیجریه عنوان کرد: گویا لازم بود تا با شهادت و ریخته شدن خون فرزند زکزکی این وفاداری ثابت بشود و ریختن این خون ها سبب سرنگونی استکبار جهانی می شود و من این مژده را به ملت نیجریه می دهم حالا که بپا خواسته اید و شهید داده اید این از نشانه های پیروزی شما بر استکبار و ظالمان است.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdceof8w.jh8nwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما