چهارشنبه ۴ آذر ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۹
کد مطلب : 34648
طی آبان ماه

شاخص اهدای خون مستمر در قم ۵۳ درصد بوده است

قم نيوز : قم نگار: معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم شاخص اهدای خون مستمر در این استان را طی آبان ماه ۵۳ درصد عنوان کرد.
شاخص اهدای خون مستمر در قم ۵۳ درصد بوده است
به گزارش قم نگار، علیرضا کبیری بیان کرد: بیش از چهار هزار و ۲۵۷ نفر در آبانماه امسال به مراکز انتقال خون قم مراجعه کرده‌اند که از این تعداد سه هزار و ۷۴۴ نفر موفق به اهدای خون شده‌اند که از این تعداد ۱۸۵ نفر اهدا کننده خانم و سه هزار و ۵۵۹ نفر نیز اهدا کننده آقا بوده‌اند.

وی با بیان اینکه در آبان‌ماه سال‌جاری بیش از ۶ درصد رشد اهدای خون نسبت به مشابه سال قبل وجود داشته است، افزود: همچنین شاخص اهدای خون مستمر در آبان ماه ۵۳ درصد بوده است.

وی ادامه داد: گروه خونی o مثبت با هزار و ۲۳۳ نفر بیشترین گروه خون اهدا شده طی آبان ماه در استان قم بوده است.

کبیری گفت: در این مدت میزان چهار هزار و ۴۴۸ واحد خون و فرآورده‌های خونی شامل گلبول قرمز فشرده شده، پلاسما و پلاکت در مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان توزیع شده است.

وی بیان کرد: هشت هزار و ۲۲۶ واحد از ابتدای سال تاکنون به شبکه خون رسانی کشور ارسال شده که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش یافته است.

معاون فنی اداره کل انتقال خون استان قم گفت: افرادی که برای اهدای خون مراجعه می‌کنند علاوه بر مصاحبه و معاینه، از لحاظ کم خونی نیز مورد ارزیابی قرار می‌گیرند.

وی گفت: افراد با سن ۱۷ سال تمام تا ۶۵ سال می‌توانند برای اهدای خون به پایگاه‌های انتقال خون مراجعه کنند.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcevp8x.jh8eei9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما