چهارشنبه ۲۳ تير ۱۳۹۵ ساعت ۲۱:۰۰
کد مطلب : 40128
منبع : پایگاه اطلاع رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران

۲۷ گلزار شهید در قم ثبت ملی می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم گفت: ۲۷ گلزار شهید در قم با تأییدیه میراث فرهنگی ثبت ملی می‌شود.
۲۷ گلزار شهید در قم ثبت ملی می‌شود
به گزارش قم نیوز، سردار سید جواد هاشمی از ثبت ملی ۲۷ گلزار شهید در قم خبر داد و گفت: با ثبت این فضاهای معنوی هر گونه دخل و تصرف و تغییر و دفن در این اماکن مقدس بدون مجوز میراث فرهنگی و بنیاد شهید ممنوع می‌شود.

وی ادامه داد: این طرح هم اکنون در استان تهران آغاز شده و در قم با تکمیل فرم‌ها و ارسال و تأییدیه از سوی میراث فرهنگی اسامی به مرکز منتقل می‌شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم اضافه کرد: این گلزارها اعم از گلزارهای شهری و روستایی از جمله گلزار شهدای چهل اختران، مدرسه حجتیه، وادی السلام یادمان آیت الله سعیدی و نواب صفوی و گلزار سوم خرداد در شهر است.

وی افزود: همچنین گلزاهای شهدا در بخش کهک از جمله فردو، باغ رضوان، قبادبزن، میم، کرمجگان، بیدهند، ابرجس، ویریج، خورآباد و صرم می‌باشد.

هاشمی اضافه کرد: گلزار روستای جعفریه، در بخش مرکزی، گلزار طیب و طاهر، طایقان و در بخش خلجستان گلزار چمانک، وشاره، ونان، چمانک، نویس، دستجرد، جریک و جوزه و در بخش سلفچگان گلزار تاج خاتون و آغلک از دیگر گلزارهای پیشنهادی برای ثبت ملی است.

وی تأکید کرد: معرفی این گلزارها به عنوان میراث فرهنگی و معنوی جامعه بر اساس گلزارهای ساماندهی شده و اتمام یافته می‌باشد.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcevz8e.jh87wi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما