دوشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب : 31812
منبع : روابط عمومی استانداری قم
استاندار قم:

حل معضل ریزگردها و قطع حق‌آبه‌های قم نیازمند نگاه ملی است‌

قم نيوز : قم نیوز: استاندار قم ‌مسئله ریزگردهای ناشی از قطع حق‌آبه‌های قم را فرااستانی و نیازمند نگاه ملی دانست و گفت: در صورت ادامه این روند استان‌های مجاور نیز با مشکل ریزگرد‌ها مواجه می‌شوند.
حل معضل ریزگردها و قطع حق‌آبه‌های قم نیازمند نگاه ملی است‌
به گزارش قم نیوز، سید مهدی صادقی ‌در دیدار مدیران استانی وزارت نیرو طی سخنانی تلاش برای تغییر فرهنگ و اصلاح الگوی مصرف انرژی را ضروری خواند.

استاندار قم با اشاره به سیاست وزارت نیرو مبنی بر تمرکز بخشی بر انرژی سبز، ‌ترغیب بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاران در زمینهٔ انرژی‌های پاک را لازم دانست و اظهارداشت: قم با وجود شرایط آب و هوایی گرم و خشک زمینه بهره برداری از انرژی خورشیدی را دارد.

صادقی با بیان اینکه مسئله بحران آب در کشور جدی است، افت سطح ذخایر زیرزمینی آب را از مشکلات مهم کشور و استان قم عنوان کرد و گفت: تداوم بهره برداری غیرمجاز از این منابع سبب تشدید کم‌آبی و معضلات زیست محیطی خواهد شد.

وی با اشاره به مرز مشترک قم با چند استان کشور، مسئله ریزگردهای ناشی از قطع حق‌آبه‌های قم را فرااستانی و نیازمند نگاه ملی دانست و افزود: در صورت ادامه این روند استان‌های مجاور نیز با مشکل ریزگرد‌ها مواجه خواهند شد.

نماینده عالی دولت در استان قم همگرایی همه مسئولان در زمینه مدیریت مصرف را بسیار مهم و ضروری برشمرد و تصریح کرد: در صورتی‌که این همگرایی در بین مسئولان ارشد استان شکل بگیرد شاهد هماهنگی مردم نیز خواهیم بود.

استاندار قم آموزش را از دیگر روش‌های کارآمد در زمینهٔ کاهش مصرف عنوان و خاطرنشان کرد: در صورت مشارکت همه مردم و مسئولان شاهد کاهش اثرات سوء در بخش انرژی از جمله کاهش منابع آبی، قطع برق و تغییر اقلیم خواهیم بود.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcewv8x.jh8zzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما