يکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۵۳
کد مطلب : 28573
رئیس پژوهشکده باقر العلوم (ع):

رسالت اصلی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) تولید محتوا برای فعالیت‌های تبلیغی است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس پژوهشکده باقر العلوم (ع) گفت: یکی از کارهای پژوهشکده باقر العلوم، تأمین محتوا برای مبلغ با هدف تأثیرگذاری در کارهای تبلیغی است.
رسالت اصلی پژوهشکده باقرالعلوم (ع) تولید محتوا برای فعالیت‌های تبلیغی است
به گزارش قم نیوز ، حسین قشقایی ظهر امروز در جلسه معارفه مدیران گروه‌های پژوهشی و تبیین رویکرد‌ها و ساختار جدید که در پژوهشکده باقرالعلوم (ع) قم برگزار شد با اشاره به اقدامات وتلاش‌های صورت گرفته در پژوهشکده باقرالعلوم اظهار داشت: در مدت زمان هفت سال پژوهشکده باقرالعلوم (ع) مسیر خاصی را طی کرد و اقدامات خوبی را انجام داده است.
 
رئیس پژوهشکده باقر العلوم با اشاره به برنامه ریزی‌های صورت گرفته جهت نشر فرهنگ دینی در این پژوهشکده افزود: با تکیه بر علوم اسلامی تلاش کردیم که توسعه فرهنگ دینی مورد توجه قرار بگیرد و بر این اساس برنامه ریزی و کارهای ویژه‌ای صورت گرفت.
 
قشقایی با اشاره به محوریت کار پژوهشکده باقرالعلوم (ع) بیان کرد: پژوهشکده باقر العلوم با تکیه بر علوم اسلامی و کارهای حدیثی و دیگر مباحث معارفی که ثمرات خوبی داشت کار خود را آغاز کرد و به فعالیت پرداخت.
 
وی با اشاره به کارهای تبلیغی صورت گرفته در پژوهشکده باقرالعلوم (ع) عنوان کرد: وابستگی پژوهشکده باقر العلوم به سازمان تبلیغات سبب شد تا این پژوهشکده در انجام ماموریت‌های آن مرکز قدم بردارد و در بحث تبلیغ به فعالیت بپردازد.
 
رئیس پژوهشکده باقر العلوم (ع) گفت: مسیر کار پژوهشکده به منظور پشتیبانی از اهداف سازمان تبلیغات در دو محور تعریف شده است که یکی از کارهای پژوهشکده باقر العلوم، تأمین محتوا برای مبلغ با هدف تأثیرگذاری در کارهای تبلیغی انجام می‌شود که در همین زمینه انتشار نشریاتی مانند تربیت تبلیغی برای توانمندسازی مبلغان و نشریه سبک زندگی برای مبلغ و مخاطبان صورت می‌گیرد.
 
قشقایی با اشاره به اقداماتی که در این پژوهشکده صورت می‌گیرد بیان کرد: برنامه‌های راهبردی و تعریف دوره‌های ارشد و دکتری برای تربیت کار‌شناسان سازمان در جهت انجام صحیح مأموریت‌ها، تشخیص نیاز مبلغان در استان‌ها توسط کار‌شناسان پژوهشی، تأمین محتوا و پاسخگویی متناسب با نیازهای جامعه از جمله کارهای صورت گرفته در پژوهشکده باقرالعلوم (ع) است که در همین جهت و دراولین قدم ثبت عنوان تبلیغ و مطالعات اسلامی پژوهشکده باقر العلوم در وزارت علوم انجام شد.
 
وی با تاکید بر اهمیت نشر معارف دینی در کشور عنوان کرد: در حوزه تبلیغ به ضرورت مباحث آکادمیک توجهی نکردیم و اینکه چه مشکلاتی در حوزه تبلیغ وجود دارد را فقط به صورت اجمالی می‌دانیم یکی از وظایف اصلی و مهم حوزه تبلیغ نشر معارف دینی است.
 
رئیس پژوهشکده باقر العلوم با اشاره به فعالیت‌های تبلیغی این پژوهشکده تصریح کرد: گروه‌های پژوهشکده که در راستای تبلیغ فعالیت می‌کنند سه گروه تبلیغی شامل گروه تبلیغ و ارتباطات دینی، گروه مطالعات تربیتی اجتماعی و گروه مطالعات اسلامی و محتواهای تبلیغی است.
 
وی با اشاره به اهمیت کار پژوهشی در حوزه تبلیغ گفت: در پژوهشکده به دنبال این موضوع هستیم که در حوزه مباحث تبلیغی به جهتی پیش برویم که مباحثی را بنیانی قرار دهیم که دانش‌ها و علومی که در حوزه تبلیغ کارآمد است مورد بررسی و پژوهش قرار بگیرد.
 
قشقایی خاطرنشان کرد: سیاست پژوهشکده بر این است که همه فعالیت‌های پژوهشکده در مسیر فعالیت سه گروه تبلیغی، تبلیغ و ارتباطات دینی، گروه مطالعات تربیتی اجتماعی و گروه مطالعات اسلامی و محتواهای تبلیغی تعریف شود و اختیارات لازم را داشته باشند تا بتوانند در زمینه نشر و تبلیغ دین موفق عمل کنند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcexn8w.jh8vfi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما