جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۴:۲۰
کد مطلب : 28663
به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه (س)

برنامه «کریمه» از رادیو معارف پخش می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیر گروه معارف و علوم اهل‌بیت (ع) رادیو معارف از پخش برنامه «کریمه» از این رسانه به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه (س) خبر داد.
برنامه «کریمه» از رادیو معارف پخش می‌شود
به گزارش قم نیوز، حجت‌الاسلام محمدمهدی صفایی امروز در گفت‌وگو با فارس در قم با اشاره به ویژه برنامه‌های رادیو معارف به مناسبت سالروز وفات حضرت معصومه (س) اظهار کرد: برنامه شفیعه جمعه دهم دی امسال از ساعت 19:15 تا 21 پخش می‌شود.
 
وی ادامه داد: بررسی فضایل و شخصیت علمی و معنوی حضرت معصومه (س) با توجه به روایات و زیارتنامه حضرت در این برنامه مطرح می‌شود.
 
مدیر گروه معارف و علوم اهل‌بیت (ع) رادیو معارف معرفی اماکن مهم حرم مطهر از قبیل کتابخانه، رواق نجمه خاتون و برنامه‌های قرآنی و معرفی موقوفات شاخص حرم مطهر و وقف‌نامه‌های خاص را از محورهای دیگر برنامه شفیعه ذکر کرد.
 
وی از پخش برنامه کریمه به مناسبت وفات حضرت معصومه (س) خبر داد و افزود: این برنامه یازدهم بهمن امسال از ساعت 8:40 تا 10 از این رسانه پخش می‌شود.
 
صفایی خاطرنشان کرد: تاریخچه و نقش شهر مقدس قم و حرم مطهر حضرت معصومه (س) در رخدادهای مهم سیاسی اجتماعی مانند شیخ‌فضل‌الله نوری و مشروطه، میرزای قمی و کشف حجاب، شیخ عبدالکریم‌ حائری و تاسیس حوزه، امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی، قیام 19 دی، بازگشت امام خمینی (ره) و پیروزی انقلاب از جمله محورهای این برنامه است.
 
وی ادامه داد: شاعران قدیم و جدیدی که در وصف حضرت اشعاری سروده‌اند با تاکید بر شعر امام خمینی (ره) و شاعران مجاهد و انقلابی در این برنامه معرفی می‌شوند.
 
مدیر گروه معارف و علوم اهل‌بیت (ع) رادیو معارف با اشاره به موضوعاتی که از ظرفیت برنامه‌سازی برخوردار است، گفت: مقامات معنوی حضرت، زیارت حضرت در سیره و کلام عارفان و عالمان و فقیهان و علت ازدواج نکردن دختران موسی‌ بن ‌جعفر (ع) از جمله موضوعات دارای ظرفیت در برنامه‌های رادیویی است.
 
وی یادآور شد: شباهت‌های حضرت معصومه (س) و حضرت زهرا (س)، علل نام‌گذاری قم به نام حرم اهل‌بیت (ع)، مقامات معنوی حضرت معصومه (س)، نسب و انتساب به خاندان عصمت و تربیت الهی از موضوعات دیگری است که می‌توان از آن برای برنامه‌سازی استفاده کرد.
 
صفایی با اشاره به موضوعات در زمینه شباهت‌های حضرت معصومه (س) و حضرت زهرا (س) گفت: شباهت این 2 گوهر هستی در ولایتمداری و مشی سیاسی، کمالات علمی، کمالات معنوی و عصمت و ... از جمله موضوعات این بخش است.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcexp8w.jh8vpi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما