سه شنبه ۳۰ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۷:۰۰
کد مطلب : 49813
منبع : خبرگزاری فارس
انجمن قلب آمریکا هشدار داد

مضرات روغن نارگیل/ روغنی مضرتر از کَره نباتی

قم نيوز : قم نیوز: انجمن قلب آمریکا با صدور یک بیانیه نسبت به مصرف روغن نارگیل هشدار داد و اعلام کرد مضرات این روغن بیش از کَره نباتی است.
مضرات روغن نارگیل/ روغنی مضرتر از کَره نباتی

به گزارش قم نیوز، انجمن قلب آمریکا با صدور یک بیانیه نسبت به مصرف روغن نارگیل هشدار داد و اعلام کرد، مضرات این روغن اگر بیشتر از کره نباتی و گوشت پرچرب گاوی نباشد، کمتر هم نیست و این در حالیست که روغن نارگیل به عنوان یک روغن سالم و بدون ضرر در حال فروش است و افراد مختلف نیز بدون داشتن سطح مناسبی از آگاهی و اطلاعات، به راحتی اقدام به خرید و مصرف آن می‌کنند و تأثیرات منفی این روغن را زمانی متوجه می‌شوند که دیگر دیر شده است. 

روغن نارگیل، نوعی چربی اشباع شده است که از میوه درخت نارگیل به دست می‌آید؛ از این روغن در تهیه مواد آرایشی بهداشتی و همچنین در غذاها استفاده می‌شود. 

برخی متخصصین تغذیه عقیده دارند که روغن نارگیل، سرعت سوخت و ساز بدن را بالا می‌برد و بنابراین از وزن افرادی که از این روغن استفاده می‌کنند، کاسته می‌شود؛ برخی پژوهش‌ها هم نشان داده‌اند که مصرف روغن نارگیل، خطر ابتلا به سرطان سینه را در خانم‌ها کاهش می‌دهد.

برخی دیگر از محققان نیز باور دارند که روغن نارگیل در هر حال، نوعی چربی اشباع شده است و حتی مصرف مقدار کمی از آن، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را بسیار افزایش می‌دهد.

گزارش جدید منتشر شده از سوی انجمن قلب آمریکا توصیه می کند از مصرف روغن نارگیل دوری شود؛ به دلیل اینکه سطح چربی‌های اشباع آن 6 برابر  بیشتر از روغن زیتون است و استفاده از آن چربی بد را در خون افزایش داده و موجب بروز سکته قلبی و مغزی می‌شود. 

سطح چربی‌های اشباع روغن نارگیل 82% و کره 63% می‌باشد؛ لذا مصرف این روغن حتی مضرتر از کره نباتی است. 

متخصصان قلب آمریکا همچنین توصیه می‌کنند، به جای خوردن غذاهای سرشار از چربی‌های اشباع، مانند گوشت قرمز، مواد غذایی سرخ شده، غذاهای شیرین و روغن نارگیل، آنها را با منابع بهتری از چربی‌های اشباع نشده جایگزین کنند.

این چربی‌ها را می‌توان در مرغ بدون پوست، ماهی‌های روغنی، آجیل و حبوبات، آووکادو، روغن‌های گیاهی غیر گرمسیری مانند روغن زیتون و فرآورده های لبنی کم چرب یافت. 

انتهای پیام / 136

https://qomnews.ir/vdcexv8e.jh8ozi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما