پنجشنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۰۹
کد مطلب : 29833
منبع : پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی
آیت‌الله مکارم‌شیرازی:

فعالیت‌های عمرانی شهرداری‌ها را از مسائل فرهنگی غافل نکند

قم نيوز : قم نیوز: مرجع تقلید شیعیان گفت: قم بیش از سایر شهر‌ها نیاز به کار فرهنگی دارد، انتظاری که از‌ ام القرای جهان تشیع وجود دارد به مراتب بیش از شهرهای دیگر است و انتظار داریم شهرداری قم به این نکته توجه کند.
فعالیت‌های عمرانی شهرداری‌ها را از مسائل فرهنگی غافل نکند
به گزارش قم نیوز، آیت الله مکارم شیرازی ظهر امروز در دیدار با مسئولان شهرداری قم، با بیان اینکه قم شهری متفاوت از دیگر شهرهای کشور است، اظهار داشت: قم متعلق به همه مسلمانان جهان است، این شهر سالانه میزبان میلیون‌ها زائر و مسافر است.

استاد برجسته حوزه علمیه با تاکید بر اینکه نگاه به قم باید متناسب با موقعیت و جایگاه بین المللی آن باشد نه یک شهر معمولی، افزود: مسؤولان نیز باید چنین نگاهی به قم داشته باشند و من بار‌ها به آن‌ها این نکته را متذکر شده‌ام.

مرجع تقلید شیعیان گفت: وجود بارگاه منور حضرت معصومه (س)، مسجد مقدس جمکران و بزرگ‌ترین مرکز حوزه علمیه جهان اسلام و مراکز متعدد علمی و فرهنگی به شهر مقدس قم موقعیت برجسته‌ای بخشیده است.

وی با تاکید بر حمایت جدی دولت و مسؤولان کشوری از قم، اظهار داشت: باید در مسائل شهری موضوعات را اهم و مهم کرد، گاهی اوقات مشاهده می‌شود که این نکته اساسی مورد غفلت قرار گرفته است.

آیت الله مکارم شیرازی به عنوان نمونه به مشکلات خیابان صفاییه اشاره و تصریح کرد: باید در انجام پروژه‌های شهری با در نظر گرفتن مشکلات، نیاز مردم و البته بدون تبعیض عمل کرد، نباید بودجه‌های شهر را در یکجا صرف کرد؛ بودجه‌های شهری باید عادلانه خرج شود.

استاد برجسته حوزه علمیه گفت: نکته دیگری که به آن توجه نمی‌شود برج‌ها و ساختمان‌های بلند بالای نیمه کاره است که جلوه و منظره شهر قم را تخریب کرده است؛ گاهی سال‌ها یک پروژه به دلایل متعدد از جمله عدم سرمایه لازم افراد معطل می‌ماند.

مرجع تقلید شیعیان افزود: به‌‌ همان اندازه که به مسائل ساخت و ساز باید اهمیت داد باید به مسائل فرهنگی و دینی نیز باید اهمیت داد؛ در این راستا خوشبختانه شهرداری تهران اقدامات ابتکاری بسیار خوبی انجام داده است که می‌تواند الگوی شما باشد.

وی با تاکید بر اینکه کار فرهنگی یکی از وظایف شهرداری‌ها است و نباید در حاشیه قرار گیرد، عنوان کرد: قم بیش از سایر شهر‌ها نیاز به کار فرهنگی دارد، انتظاری که از‌ ام القرای جهان تشیع وجود دارد به مراتب بیش از شهرهای دیگر است و انتظار داریم شهرداری به این نکته توجه کند.

آیت الله مکارم شیرازی با تاکید بر اینکه‌‌ همان‌گونه که رسیدگی به ظاهر شهر اهمیت دارد، روح شهر‌ها نیز به رسیدگی نیاز دارد، توصیه‌های دیگری نیز برای موفقیت هرچه بیشتر مسؤولان شهرداری قم ارائه کرد.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcexv8w.jh8oxi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما