دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۳
کد مطلب : 29293
رئیس ستاد احسان و نیکوکاری قم خبر داد

رشد ۲۰ درصدی حمایت مردم از مددجویان کمیته امداد نسبت به سال ۹۲

قم نيوز : قم نیوز: رئیس ستاد احسان و نیکوکاری قم گفت: مجموع کمک‌های مردمی در این مدت ۲۱۲ میلیارد ۷۸۷ میلیون ریال است که نسبت به مدت مشابه ۲۰ درصد رشد داشته است.
رشد ۲۰ درصدی حمایت مردم از مددجویان کمیته امداد نسبت به سال ۹۲
به گزارش قم نیوز، عبداله جلالی صبح امروز در نشست خبری هفته احسان که در اداره‌کل کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار داشت: شعار این هفته اکرام فاطمی و شور نیکوکاری است زیرا این ایام با دهه فاطمیه متقارن است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم افزود: برگزاری این برنامه سبب می‌شود بخشی از نیازهای مددجویان رفع شود و در این راستا مردم با کرامت قم نیز با حضور خود شادی را به مردم هدیه می‌کنند.

رئیس ستاد احسان و نیکوکاری استان قم تصریح کرد: مردم قم در ایام پایان سال همیشه توجه خاصی به طبقات محروم جامعه داشته‌اند که این حرکتی پسندیده و قابل تقدیر است.

وی عنوان کرد: دیدار با مراجع تقلید و مسئولان نیز از مهم‌ترین فعالیت‌های ما در این هفته است که ۱۳ اسفند مدارس سطح استان کمک‌های دانش آموزی را در ۸۰۰ مدرسه و آموزشگاه جمع آموری می‌کنند و امیدواریم والدین عزیز با حمایت‌های خود امسال نیز از این طرح استقبال کنند.

جلالی بیان کرد: بر اساس پیش بینی‌ها در هر مدرسه هرچقدر کمک مالی جمع شد آن را برای دانش آموزان‌‌ همان مدرسه هزینه می‌کنیم در حال حاضر ۲۰ هزار دانش آموز نیازمند در استان شناسایی شده ‌که ۴۳۰۰ نفر آن تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی (ره) قم است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم گفت: ۱۴ اسفند همزمان با سالروز تاسیس کمیته امداد امام خمینی (ره) ۵۵ پایگاه اصلی، ۲ پایگاه صدا و سیما در میدان آستانه و ۱۰۰ مسجد کمک‌های مردمی را جمع می‌کنند و روز جمعه نیز در اطراف محل اقامه نماز جمعه صندوق‌های کمیته امداد برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی مستقر می‌شود.

رئیس ستاد احسان و نیکوکاری استان قم تاکید کرد: جشن گلریزان در ورزشگاه باستانی قم «شهید فهمیده» در ۱۵ اسفند برگزار می‌شود و یکی از اقدامات جدید کمیته امداد امام خمینی (ره) ایجاد غرفه کتاب در میدان آستانه است و مردم می‌توانند کتاب‌های کنکور، علمی و داستانی را به پایگاه اصلی هدیه کنند تا از آن‌ها استفاده شود.

جلالی اظهار داشت: نیازهای ما در این ایام کمک‌های نقدی، پوشاک، کفش و مواد خوراکی است و از مردم انتظار داریم اگر کالایی هدیه می‌کنند از بهترین اقلام باشد تا به کرامت انسانی مددجویان توهین نشود زیرا خدمت به نیازمندان بزرگ‌ترین افتخار برای ما است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم افزود: پایگاه‌های کمیته امداد امام خمینی (ره) در بخش‌های استان نیز دایر است، سال گذشته در روز جشن نیکو کاری مجموع کمک‌های مردمی ۸ میلیارد و ۱۶۴ میلیون ریال بوده است که امیدواریم امسال نیز کمک‌های بیشتری را جمع‌آوری کنیم.

رئیس ستاد احسان و نیکوکاری استان قم تصریح کرد: حضور فعال مردم در عرصه‌های اجتماعی و کارهای خیر سبب شده ‌که کمیته امداد امام خمینی (ره) رتبه نخست جذب حمایت‌های مردمی را کسب کند که عنایت کریمه اهل بیت (س) در این کار موثر است.

وی با اشاره شماره حساب‌های ویژه «اکرام فاطمی، شور نیکوکاری» بیان کرد: مردم می‌توانند از طریق شماره حساب ۰۱۷۰۰۰۷۰۰۰۰۰۴ بانک ملی با کد شناسه ۹۳۶۶۵۴ و شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۱۱۹۹۵۲۰۹۵۲، شماره حساب ۱۳۲۲۶۲۳۵/۲۷ جام بانک ملت با کد شناسه ۲۲۲۲۲/۶۰ و شماره کارت ۶۱۰۴۳۳۷۷۷۰۱۱۶۳۹۸ و شماره حساب ۲۱۰۶۳۴۷۰۶۰۰۱ بانک صادرات و شماره کارت ۶۰۳۷۶۹۱۹۹۰۰۴۸۹۹۳ از مددجویان حمایت کنند.

جلالی گفت: بسیج، آموزش و پرورش، صدا و سیما و اداره کل ورزش و جوانان در برگزاری جشن شور نیکوکاری با کمیته امداد امام خمینی (ره) همکار دارند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) قم عنوان کرد: ۳۶ زندانی نیازمند جرایم غیر عمد که محکومیت‌های مالی آن‌ها ۲میلیارد ۶۷۸ میلیون ریال و ۳۰۹ سکه بود که آن را با تخفیف گرفتن از شاکی‌ها پایین آورده‌ایم و این افراد با تخصیص ۱۸۰ میلیون تومان و ۳۶ سکه آزاد شدند که مبلغ یک میلیارد و ۷۵۰ میلیون ریال این هزینه‌ها را حاج حسین هدایتی عهده دار شدند.

رئیس ستاد احسان و نیکوکاری استان قم اظهار داشت: کمیته امداد امام خمینی (ره) در نظر دارد در هرجایی که نیاز به حمایت باشد باید در این باره ورود خوبی داشته باشد.

وی با اشاره به ارجاع نامه‌های سفر ریاست جمهوری به کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: هنوز این نامه‌ها تحویل داده نشده است و آمار دقیقی در این باره وجود ندارد اما تعداد نامه‌هایی که فوریت داشت ۴۵۰ فقره بود که با همکاری بسیج مددکاران وضعیت این افراد بررسی شد.

جلالی عنوان کرد: یک ماه عیدی همراه با مستمری به خانواده‌ها پرداخت می‌شود و کارت سبد کالای این افراد نیز برای مرحله سوم شارژ شده است، البته با سفر هیئت دولت به قم نیز ۶۷ واحد ویژه مددجویان افتتاح شد و ۱۲۰ واحد دیگر هم کلنگ‌زنی شد.

رئیس ستاد احسان و نیکوکاری استان قم با اشاره به عملکرد کمیته امداد امام خمینی (ره) در یازده ماه گذشته گفت: مجموع کمک‌های مردمی در این مدت ۲۱۲ میلیارد ۷۸۷ میلیون ریال است که نسبت به مدت مشابه ۲۰ درصد رشد داشته است.

انتهای پیام/ ۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcexw8w.jh8ooi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما