چهارشنبه ۱۰ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۰۹:۳۰
کد مطلب : 41451
منبع : خبرگزاری تسنیم
مدیرکل ارشاد قم:

تجهیز و راه‌اندازی ۱۰ سالن سینمای قم در یک سال آینده/سرودها و آهنگ‌های انقلابی حمایت می‌شود

قم نيوز : قم نیوز: مدیرکل ارشاد قم با بیان اینکه پیش بینی می‌شود ۱۰ سالن سینما تا پایان دولت به ظرفیت سینمایی استان اضافه شود، گفت: در زمینه موسیقی رویکرد استان پرداختن به سرودها و آهنگ‌های انقلابی و موسیقی سنتی است.
تجهیز و راه‌اندازی ۱۰ سالن سینمای قم در یک سال آینده/سرودها و آهنگ‌های انقلابی حمایت می‌شود
به گزارش قم نیوز،  حجت‌الاسلام عباس دانشی با اشاره به اینکه شهر قم با میزان جمعیت بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر اما با کمبود صندلی سینما مواجه است اظهار داشت: تا پایان سال 94 تعداد 800 صندلی فعال در 2 سینما و 4 سالن وجود داشت که در سال 95 تعداد 110 صندلی به این میزان اضافه شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه در حال حاضر تعداد 910 صندلی فعال سینما در قم وجود دارد افزود: در بخش غیردولتی نیز اریکه ملل با دو سالن 110 و 200 نفره، بازار شهر با سه سالن 300،‌ 200 و 150 نفره و نیز مجتمع نور با دوسالن با مجموع 750 صندلی در نوبت تجهیز و افزایش تعداد صندلی‌سینما هستند.

وی از راه اندازی 3 سالن سینما در بخش دولتی در قم خبر داد و گفت: این سه سالن از طرف کانون پرورش فکری فرهنگی کودکان در 3 منطقه شاه ابراهیم، پردیسان و شهرک قدس ایجاد می‌شود. پیش بینی می‌شود که از این تعداد 10 سالن سینما تا پایان دولت تدبیر و امید به ظرفیت سینمایی استان اضافه شود.

دانشی ادامه داد: در زمینه سرانه فضاهای فرهنگی هنری استان نیز تا پیش از این  8200 متر مربع در دو مجتمع شهید کلهری و شهید آوینی وجود داشت که با اضافه شدن تالار مرکزی شهر به مساحت 11 هزار مترمربع و نیز مجتمع پردیسان با 21 هزار مترمربع این میزان بیشتر شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم همچنین از راه اندازی و تجهیز نخستین سالن تخصصی تئاتر کشور پس از پیروزی انقلاب در استان قم خبر داد و گفت: در زمینه موسیقی نیز رویکرد استان پرداختن به سرودها و آهنگ‌های انقلابی و موسیقی سنتی است و هنرمندان قمی می‌توانند برنامه‌های خود را برای تولید آثار فاخر ارائه دهند و از آن‌ها حمایت می‌شود.

وی با اشاره به برنامه استان در برگزاری کنسرت تصریح کرد: برای برگزاری کنسرت در استان هیچ برنامه‌ای نداریم و تقاضایی نیز در این زمینه به اداره کل ارشاد ارسال نشده است.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdceze8e.jh8zni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما