يکشنبه ۱۸ تير ۱۳۹۶ ساعت ۱۹:۱۶
کد مطلب : 50631
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

سه مسجد در لندن یادداشت‌های تهدیدآمیز دریافت کردند

قم نيوز : قم نیوز: حداقل سه مسجد در لندن یادداشت‌های دست نوشته تهدید آمیزی دریافت کرده‌اند که در آن‌ها فرد ناشناسی، اعضای جامعه اسلامی را به بمب‌گذاری در آینده نزدیک تهدید کرده است.
سه مسجد در لندن یادداشت‌های تهدیدآمیز دریافت کردند
سه مسجد در لندن یادداشت‌های تهدیدآمیز دریافت کردند
به گزارش قم نیوز، حداقل سه مرکز اسلامی در لندن یادداشت‌های دست نوشته تهدید آمیزی دریافت کرده‌اند که به نظر می‌رسد توسط یک فرد از منطقه شفیلد در شمال انگلستان پست شده باشند.

مساجد فورست گیت، کاونتری کراس در بروملی و مسجد رمضان در دالستون یادداشت‌های تهدید آمیزی دریافت کرده‌اند. این اقدام اسلام‌ستیزی  سبب ایجاد ترس و وحشت عمومی در جامعه مسلمانان شده و پلیس مبارزه با تروریسم لندن قرار است به این مسئله رسیدگی کند.

مسجد فورست گیت در شرق لندن واقع شده دارای یک مدرسه ابتدایی نیز می‌باشد. در نامه تهدید آمیز به این مسجد، فرد ناشناسی مدعی شده است که به زودی یک دستگاه انفجاری به این مسجد خواهد فرستاد.

در پی تهدید به بمب گذاری، دانش آموزان در کلاس‌های درس محبوس شدند تا ماموران جنایی محل را برای بمب‌گذاری احتمالی بازرسی کنند. طاهر طلعتی امام جماعت مسجد در این باره گفت: ذات تهدید به گونه‌ای بود که باید آن را جدی تلقی می‌کردیم. ما یک مدرسه ابتدایی اینجا داریم و نمی‌توانیم چنین تهدیداتی را به جان کودکان نادیده فرض کنیم.

شاه محمد مدیر مدرسه ابتدایی که نامه را باز کرده می‌گوید: در دنیای دیوانه‌ای زندگی می‌کنیم. پودر سفیدی همراه با نامه فرستاده شده بود. کودکان هر روز به اینجا می‌آیند و این گونه ترس و وحشت ایجاد کردن بسیار خطرناک است. باید فرستنده نامه را هر چه زودتر پیدا کنند.

درحالی که تهدیدات مشابهی به دو مسجد دیگر کاونتری کراس و رمضان در شهر لندن فرستاده شده، مطالب نوشته شده در دو نامه دیگر متفاوت بوده و فرد نویسنده نامه مسلمانان را به مرگ تهدید کرده است.

ارکین قانعی امام جماعت مسجد کاونتری کراس نیز در این باره گفت: ما از خواندن چنین تهدید واضحی شوک زده شدیم. اکنون نگران هستیم که زنان، مردم و کودکان مسلمان توسط یک راننده دیوانه زیر گرفته شوند و این هولناک است. معلوم است که این افراد برای اعمال نفرت انگیزی برنامه ریزی کرده‌اند و ما در سایه تهدید دائمی به سر می‌بریم.

زرین خواهر وی افزود: ما در ترس زندگی می‌کنیم. نمی‌دانیم قرار است از پنجره بمب به داخل ساختمان پرتاب کنند یا نقشه دیگری کشیده‌اند.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcezp8n.jh87xi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما