يکشنبه ۱۸ مهر ۱۳۹۵ ساعت ۱۸:۰۰
کد مطلب : 42442
منبع : خبرگزاری حوزه نیوز

گشوده شدن درهای مسجد فلوریدا به روی طوفان‌زدگان

قم نيوز : قم نیوز: درحالی که طوفان متیو به سواحل شرقی فلوریدا نزدیک می‌شود، جامعه اسلامی تمپا، درهای مسجد و محوطه آن را به روی مردم تخلیه شده از منطقه طوفان زده گشوده و برای آوارگان پناهگاه ارائه می‌دهد.
گشوده شدن درهای مسجد فلوریدا به روی طوفان‌زدگان
به گزارش قم نیوز، درحالی که طوفان به شدت خطرناک متیو به سواحل شرقی فلوریدای آمریکا نزدیک می‌شود، جامعه اسلامی در تمپا، شهری بندری در این ایالت، درهای مسجد و محوطه آن را به روی مردم تخلیه شده از منطقه طوفان زده گشوده و برای آوارگان پناهگاه ارائه می‌دهد.

در اعلامه صفحه اینترنتی این مرکز اسلامی آمده است: جامعه اسلامی منطقه خلیج تمپا در فلوریدا اعلام می‌کند محوطه مسجد و ساختمان آن آماده پذیرایی از تمامی شهروندانی است که برای گریز از طوفان متیو ناگزیر به ترک خانه‌هایشان شده‌اند، طوفان متیو به تازگی به ساحل شرقی ایالت رسیده به طوری که فرماندار این منطقه وضعیت اضطراری اعلام کرده و این ناحیه تخلیه شده است. ما همچنین آمادگی خود را در ارائه غذا و پناهگاه اعلام می‌کنیم.

اعضای مرکز اسلامی تمپا همچنین اعلام کردند که با بازکردن درها به روی آوارگان، وظیفه انسانی‌شان به عنوان یک مسلمان را در زمان وقوع بحران انجام می‌دهند. در سایت این مرکز نوشته شده است:

اسلام چنین حکم می‌کند و این وظیفه مسلمانان در هنگام رودررویی با بحران و فجایع است. چرا که قرآن می‌فرماید: هر کس که جان یک نفر را نجات دهد گویی که جان تمام بشریت را نجات داده است.

پیش بینی شده که طوفان متیو در مسیر خود از فلوریدا از طریق جورجیا به کارولینای جنوبی و احتمالا کارولینای شمالی حرکت کند. سپس احتمال بازگشت دوباره آن به سمت فلوریدا در روز سه شنبه وجود دارد. در 90 سال گذشته ساحل تمپا از خسارات ناشی از طوفان در امان بوده است، با این حال طوفان‌های اخیر احتمال دارد نتایج متفاوتی در بر داشته باشند.

انتهای پیام/135
https://qomnews.ir/vdcf0jdj.w6d0jagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما