جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۰۵
کد مطلب : 27692
با حضور رئیس مجلس و وزیر بهداشت

احداث دهکده سلامت و تکمیل بیمارستان‌های قم تصویب شد

قم نيوز : قم نیوز: در جلسه خیران سلامت استان قم که با حضور رئیس مجلس، وزیر بهداشت و نماینده قم در مجلس شورای اسلامی برگزار شد، احداث دهکده سلامت و تکمیل دو بیمارستان ناتمام قم به تصویب رسید.
احداث دهکده سلامت و تکمیل بیمارستان‌های قم تصویب شد
به گزارش قم نیوز ، با حضور رئیس مجلس شورای اسلامی و وزیر بهداشت و درمان و آموزش پزشکی در قم و حجت الاسلام و المسلمین علی صافی جلسه خادمان درمان استان قم برگزار شد.
 
در این جلسه که با حضور استاندار قم، نماینده قم در مجلس شورای اسلامی، احمد امیرآبادی فراهانی، حجت الاسلام و المسلمین علی بنایی، معاون سیاسی امنیتی استانداری قم، معاون توسعه مدیریت و برنامه ریزی استانداری قم، فرماندار قم و جمعی از خیران درمان استان قم برگزار شد، تکمیل بیمارستان های ناکامل قم مورد بحث قرار گرفت.
 
سید حسن قاضی زاده هاشمی در این جلسه با اشاره به اینکه مشکلات تامین بودجه برای این بیمارستان ها باید توسط خیران حل شود، گفت: خیران درمان قم برای تکمیل این بیمارستان ها باید مشکلات را سنجیده و سیستم سلامت کشور را یاری کنند.
 
وی افزود: هر خیری که وامی را به عهده گرفتند و برای اتمام بیمارستان کمک کردند، 10 درصد از سود توسط وزارت بهداشت پرداخت می شود و بقیه توسط خیر پرداخت شده و سقف اعتبار تا 1000 میلیارد تومان باز است.
 
علی لاریجانی نیز در این جلسه با اشاره به اولیت تکمیل بیمارستان های نیمه کاره قم، تصریح کرد: خیران براساس پیشنهاد وزیر بهداشت، تشکیل جلسه دهند و نتیجه جلسه را منعکس کنند.
 
علی بنایی، معاون سیاسی امنیتی استاندار قم نیز در این جلسه خاطرنشان کرد: تکمیل بیمارستان فرقانی به نظر می رسد به عهده یکی از خیران گذاشته شود تا با کمک خیران دیگر، این بیمارستان را تکمیل کند.
 
وزیر بهداشت در ادامه این جلسه درباره ساخت بیمارستان 800 تختخوابی جدیدی در قم و در نزدیک منطقه پردیسان افزود: به نظر می رسد باید تاریخی مشخص شود تا با کمک وزیر راه و شهرسازی، زمینی برای بیمارستان آماده شود.
 
وی تصریح کرد: باید زمین تملک و یک شهرک سلامت ایجاد شود و دولت حاضر است تا با تعریف یک طرح تجاری، از آن زمین پول ایجاد شود.
 
هاشمی خاطرنشان کرد: پول بیمارستان ممکن است از خارج یا از داخل تهیه شود و خیری هست که به ما پیشنهاد کرده حاضر است در قم یک بیمارستان چند صد تختخوابی بسازد و می تواند به کمک این طرح بیاید.
 
رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با تایید این پیشنهاد، گفت: با تکیه بر این پیشنهاد، هیئت امنایی ایجاد شود و طرح پیش رود.
 
در ادامه این نشست با تکمیل بیمارستان‌های ناتمام قم و احداث بیمارستان 800 تخت‌خوابی جدید موافقت کلی صورت گرفت و وزرای بهداشت و راه و شهرسازی و رئیس مجلس شورای اسلامی به همراه جمعی از خیران، پی گیری این مصوبات را به محوریت یکی از خیران به عهده گرفتند.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcf0vd0.w6de1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما