شنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۲۲:۳۸
کد مطلب : 36999
مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم مطرح کرد

صرفه‌جویی 200 لیتر بر ثانیه آب شهری برای آبیاری فضای سبز قم

قم نيوز : قم نیوز: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم گفت: با ایجاد شبکه آبیاری قطره‌ای به مساحت ۲۰ هزار مترمربع توانستیم برای آبیاری فضای سبز به مقدار ۲۰۰ لیتر بر ثانیه در آب شهری صرفه‌جویی داشته باشیم.
صرفه‌جویی 200 لیتر بر ثانیه آب شهری برای آبیاری فضای سبز قم
به گزارش قم نیوز، پیام جوادیان با اشاره به مشکل‌کم آبی در شهر قم گفت: در بحث آب خیلی باید کار کنیم و یکی از کارهای مهم ما حذف و کاهش تعداد تانکرهای آبرسانی در سطح شهر است.

وی بیان کرد: این تانکرها بسیار پرهزینه است و موجب پرت آب و نیروی انسانی شده و هشت برابر آبیاری مدرن برای ما هزینه دارد.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به طرح انتقال آب گفت: یکی از مهمترین فضاها برای این کار بلوار پیامبر اعظم(ص) است که به طول ۵۰ کیلومتر در چهار لاین این کار را انجام داده‌ایم.

جوادیان گفت: همچنین شبکه آبیاری قطره‌ای نیز به مساحت ۲۰ هزار متر مربع انجام شده تا بتوانیم از این طریق به آبیاری درختان و فضای سبز شهری بپردازیم.

وی گفت: برای ذخیره آب نیز کارهایی انجام دادیم که دور تا دور سایت البرز را فضای سبز ایجاد کنیم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم بیان کرد: خط انتقال آب از میدان امام(ره) به مخزن بتنی شهید دستغیب را نیز در دستور کار داریم که فضای سبز پل شهید دستغیب و اطراف را می‌تواند آبیاری کند.

جوادیان گفت: یکی از اقدامات ما حذف ۲۰۰ لیتر بر ثانیه آب شهری برای آبیاری فضای سبز بوده که قرار بود طبق مصوبه هیئت دولت معادل این حذف به ما از سوی آب منطقه‌ای چاه آب داده شود که متاسفانه بعد از گذشته دو سال هنوز به نتیجه نرسیده‌ایم.

وی گفت: یکی از نیازهای ما پساب شهری است که متاسفانه این پساب نیز به فضای سبز شهری داده نمی‌شود و نیازمند اهتمام استان برای رفع این مشکل هستیم.

انتهای پیام/۱۳۷
https://qomnews.ir/vdcf11dm.w6dv1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما