دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۳۹
کد مطلب : 25739

عید سعید فطر عید حقیقی و واقعی است

قم نيوز : قم نیوز: رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم گفت: عید سعید فطر یکی از دو عید حقیقی و واقعی مسلمانان است و ویژگی‌های مطرح شده در آن نیز منحصر به فرد است.
عید سعید فطر عید حقیقی و واقعی است
به گزارش قم نیوز، حجت الاسلام محمدصادق یوسفی مقدم  ضمن تبریک فرارسیدن عید سعید فطر با بیان این که یکی از اعیاد رسمی و معتبر در شریعت اسلامی، عید فطر است، اظهار داشت: ما دو توحید داریم که به طور رسمی از آنها نام برده شده و عید سعید فطر و عید قربان آن دو توحید است و بقیه اعیاد به جهت شادی و خوشی ملت مسلمان است و عید به معنای واقعی عید فطر و قربان است.

وی بیان داشت: انسان در ماه رمضان به مدت یک ماه در حال روزه داری و امساک از خوردن و آشامیدن و تعبد بوده و در این ایام توانسته ارتباط خود با خدا را تقویت کند و بار سنگین گناه خود را از بین ببرد و روح خود را جلا دهد.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم ادامه داد: هنگامی که انسان می‌خواهد از این حالت خارج شود، این بهترین حالتی است که برای یک روزه دار پیش می‌آید و عید سعید فطر عید حقیقی و واقعی است و ویژگی‌های مطرح شده در این روز منحصر به فرد است.

پایان ماه رمضان خداوند را بزرگوار بشمارید و تکبیر بگویید‏

وی عنوان کرد: خداوند در آیه ۱۸۵ سوره بقره می‌گوید هنگامی که ماه رمضان به پایان رسید خداوند را بزرگوار بشمارید و تکبیر بگویید‏، انسان توفیق بزرگی داشته که توانسته در این ماه روح خود را صفا بخشد.

حجت الاسلام یوسفی مقدم تصریح کرد: خداوند لطف بزرگی به ما عنایت کرد که توفیق روزه داری را به ما نصیب کرد و دادن زکات فطریه نیز توجه خداوند است که در پایان ماه رمضان داده می‌شود.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم افزود: توجه به فقیران در ماه رمضان عنایت دیگر خداوند است و در آیات ۱۴ و ۱۵ ذکر شده عید فطر برای رضای خدا است.

نماز عید فطر به شکرانه یک ماه عبادت و اطاعت خداوند است

وی اضافه کرد: نماز عید فطر به شکرانه یک ماه عبادت‏، بندگی و طاعت خداوند صورت می‌گیرد و در آن خداوند را شکر می‌کنیم.

رئیس مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم ابراز داشت: در سوره اعلی به نماز عید فطر اشاره دارد و در ماه رمضان بعد از یک ماه روزه داری انسان پاک می‌شود و دلش لطیف و ظریف شده و صفا می‌یابد و از گناه زدوده می‌شود و با روحیه رستگاری به اقامه نماز عید فطر می‌پردازد.

وی بیان کرد: شایسته است در نماز عید فطر شرکت کنیم و به شکرانه این نعمت بزرگ خداوند را شکر و سپاسگزاری کرده از این که توفیق روزه داری داشته‌ایم.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcf1ed0.w6dtmagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما