دوشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۱۶
کد مطلب : 25748

فرمانده انتظامی قم: علما سرآمد سرمایه انسانی کشور هستند

قم نيوز : قم نیوز: فرمانده انتظامی قم با بیان اینکه علما سرآمد سرمایه انسانی کشور هستند، گفت: هر کشوری دارای سرمایه هایی است که با تکیه بر آن می تواند به عمر خودش ادامه دهد
فرمانده انتظامی قم: علما سرآمد سرمایه انسانی کشور هستند
به گزارش قم نیوز، سردار کاظم مجتبایی در آیین تجلیل از امامان جماعات و اساتید قرآنی و همچنین افتتاح دارالقرآن استاندارد این فرماندهی، با بیان اینکه سرمایه های انسانی معیار سنجششان توان علمی، فرهنگی و بار معنوی است، اضافه کرد: اگر کشوری این سرمایه را در مسیر علم، معرفت و معنویت قرار داد، این سرمایه، سرمایه با ارزشی خواهد شد که نگاه دیگران به آن کشور یک نگاه افتخار آمیز و یک نگاه برتری نسبت به سایر ملل است.

وی گفت: جامعه ای که خوب تربیت شود رستگاری و عزت پیش روی آن است و علما نقش کلیدی و تعیین کننده در این زمینه دارند.

وی خاطرنشان کرد: نقش یک دانشمند برای تربیت انسان ها بسیار مهم است، مشروط به اینکه خودش نیز خود ساخته و راه را بداند و بر اساس دستورات قرآن در مسیر اهداف متعالی، انسانی و معنوی حرکت کند.

مجتبایی در بخش دیگری از سخنان خود قرآن را افتراق بین حق و باطل دانست و خطاب به امامان جماعات و اساتید قرآنی، ابراز داشت: قرآن هدفش نجات بشریت از آتش جهنم و هدایت به بهشت است و تدریس قرآن در ماه مبارک رمضان بزرگترین خدمتی است که عالمان دینی به انسان ها می کنند.

وی تاکید کرد: کار شما این است که انسان ها را به مسیر اصلی شان که همان بهشت و مسیر تعالی و حق است، راهنمایی کرده و از گمراهی بر اساس مدلی که قرآن خواسته نجات دهید، به همین خاطر تکریم و تجلیل از سرآمد سرمایه انسانی، وظیفه ای است که همه باید به آن عمل کنند.

وی در ادامه از همکاری این اساتید با بخش های مختلف نیروی انتظامی تقدیر کرد و گفت: اگر فرماندهی انتظامی قم در مسیر و مدار انسانیت، اخلاق و دین قرار دارد و صدها نفر از نیروهای آن از قاریان ممتاز و حافظان قرآن کریم است، به واسطه ارتباط با علماست.

انتهای پیام/126
https://qomnews.ir/vdcfced0.w6dtjagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما