يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۴۶
کد مطلب : 27737
رئیس سازمان بهزیستی عنوان کرد

تحویل سالانه 36 هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی

قم نيوز : قم نیوز: رئیس سازمان بهزیستی گفت: با توجه به نیاز به مسکن در سبد نیازهای مددجویان، سازمان بهزیستی سالانه 36 هزار واحد مسکونی را تحویل آنها می‌دهد.
تحویل سالانه 36 هزار واحد مسکونی به مددجویان بهزیستی
به گزارش قم نیوز ، همایون هاشمی پیش از ظهر امروز در دیدار با آیت‌الله مکارم شیرازی اظهار کرد: بهزیستی سازمانی است که استراتژی‌ها و رویکردهای آن طی دو سال اخیر تغییر یافته و نگاهی توسعه‌ای به مسائل در حال حاضر وجود دارد.
 
وی افزود: با توجه به نیاز به مسکن در سبد نیازهای مددجویان، سازمان بهزیستی سالانه 36 هزار واحد مسکونی را تحویل آنها می‌دهد که این امر در تاریخ انقلاب اسلامی بی‌نظیر است.
 
رئیس سازمان بهزیستی با بیان اینکه در توسعه مشارکت‌های مردمی دارای برنامه‌ای مدون هستیم خاطرنشان کرد: در طرح مددکاران افتخاری هم به سراغ بزرگان می‌رویم و از آنها به منظور توسعه این امر کمک می‌طلبیم.
 
وی ادامه داد: در حوزه کودکان نیز با جدیت ورود پیدا کرده‌ایم زیرا عقیده داریم کودکان نیازمند توجه ویژه هستند و در این راه از سخنان رهبر معظم انقلاب و مراجع تقلید هم استفاده می‌کنیم؛ طرح تحولی حوزه کودکان اجرا شده و نخستین گام در این مسیر، تشکیل ادارات کل مستقل و تغییر ساختار بخش کودکان سازمان بهزیستی است.
 
هاشمی با بیان اینکه حضانت 36 هزار کودک بی‌سرپرست یا بد سرپرست بر عهده سازمان بهزیستی است گفت: در حوزه مهدهای کودک هم با توجه به اطلاعات ناصحیحی که در سطح جامعه وجود دارد، انتقادات را نصب العین خود قرار داده و ساختار را اصلاح کرده‌ایم به طوری که اداره کل واحدی برای مهدهای کودکان تشکیل شده و طبق بخشنامه کنونی، مهدهای کودک سراسر کشور باید بر اساس کتاب‌های جدید تدوین شده عمل کنند.
 
رئیس سازمان بهزیستی با اشاره به پایش‌هایی که در سطوح مختلف توسط این سازمان صورت می‌گیرد گفت: پایش‌گران تخصصی سازمان سالانه سه مرتبه به بازدید از مهدهای کودک و دیگر بخش‌ها می‌پردازند.
 
وی با بیان اینکه به دنبال تشکیل شورای فقهی در حوزه مهدهای کودک هستیم عنوان کرد: عقیده داریم کودکان در جامعه دارای جایگاه مهمی هستند و باید از همه بخش‌ها برای تقویت مهدهای کودک استفاده کرد.
 
هاشمی تصریح کرد: اعتقاد داریم بهترین نهاد تربیتی برای کودکان دامان مادران است به همین دلیل توسعه کمی مهدهای کودک در دستور کار نیست؛ در حال حاضر کمتر از 10 درصد کودکان زیرپوشش هستند و بیش از 90 درصد کودکان کشور در خانواده و زیر نظر تربیت مادران و پدران به رشد خود ادامه می‌دهند.
 
رئیس سازمان بهزیستی به حوزه آسیب‌های اجتماعی اشاره و اظهار کرد: آسیب‌های اجتماعی هر روز شکل عوض می‌کنند و امروز فضاهای مجازی و آسیب‌های نوپدید به جامعه رسوخ کرده‌اند.
 
وی از اجرای طرح بشیر به منظور جلوگیری از گسترش طلاق خبر داد و گفت: این طرح اواخر امسال رونمایی خواهد شد ضمن اینکه همین طرح به صورت پایلوت در یکی از استان‌ها اجرایی شده و منجر به کاهش 56 درصدی طلاق شده است.
 
هاشمی افزود: برای تمام خانواده‌هایی که به تازگی تشکیل شده‌اند جلسات آموزشی و مشاوره‌ای برگزار خواهد شد ضمن اینکه مرحله دوم هم مربوط به زوجینی است که وارد فاز طلاق شده‌اند و برای بازگرداندن آنها تلاش خواهد شد.
 
انتهای پیام/136
https://qomnews.ir/vdcfeed0.w6demagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما