چهارشنبه ۱ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۵۵
کد مطلب : 32777
مدیر پروژه‌های قرارگاه سازندگی قائم (عج) در قم:

اتمام پروژه تقاطع ۱۵ خرداد قم نیازمند حل مشکل معارضات است

قم نيوز : قم نگار: مدیر پروژه‌های قرارگاه سازندگی قائم (عج) در استان قم با اشاره به تلاش این قرارگاه برای تکمیل پروژه‌های در دست احداث، گفت: برای بهره برداری از پروژه سه سطحه ۱۵ خرداد در انتظار رفع معارضات از سوی نهادهای ذیربط هستیم.
اتمام پروژه تقاطع ۱۵ خرداد قم نیازمند حل مشکل معارضات است
به گزارش قم نگار، مجتبی خوش‌نژاد ایرانی با اشاره به تلاش این قرارگاه برای تکمیل پروژه‌های در دست احداث خود اظهارداشت: برای بهره برداری از پروژه سه سطحه ۱۵ خرداد در انتظار رفع معارضات از سوی نهادهای ذیربط هستیم.

مدیر پروژه‌های قرارگاه سازندگی قائم (عج) در استان قم با اشاره به لزوم اجرای سریع‌تر این پروژه افزود: کلانشهر‌ها امروزه به دلیل توسعه در حوزه‌های مختلفی نظیر بهداشت و درمان، صنعت، اشتغال و جاذبه‌های توریستی شاهد رشد چشمگیر جمعیت و پدیده ترافیک شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: کلانشهر مذهبی قم نیز با توجه به حضور پر برکت بارگاه ملکوتی کریمه اهل بیت (ع)، به عنوان یکی از شهرهای مذهبی و پر تردد در ایران و جهان اسلام و تشیع شناخته شده است که حضور زائران و مسافران سبب ایجاد گره‌های ترافیکی در نقاط مختلف شهر شده است. اکنون با تلاش و چاره اندیشی‌های خادمان دیروز و امروز شهر قم، این نقاط در حال بهسازی و اصلاح بر اساس بارهای ترافیکی است.

ایرانی افزود: احداث تقاطع عظیم سه سطحه ۱۵ خرداد توسط قرارگاه سازندگی قائم (عج) از جمله این پروژه‌های عمرانی و زیر ساختی است که نقش بسیار اساسی در هدایت و روان سازی ترافیک در بخش مهمی از شهر قم را خواهد داشت به گونه‌ای که یکی از پل‌های بزرگ در شهر قم در این پروژه ساخته می‌شود.

مدیر پروژه‌های قرارگاه سازندگی قائم (عج) در استان قم با اشاره به موقعیت اجرای این طرح کلان و ابعاد فنی آن گفت: پروژه در تقاطع دو بلوار اصلی کلانشهر قم یعنی ۱۵ خرداد و عمار یاسر قرار گرفته ‌که دارای ۳ سطح پل رو گذر، پل همسطح و زیر گذر است، پل روگذر قسمت اصلی شاخه این پل و پروژه است که دو قطعه بلوار عمار یاسر را به هم وصل می‌کند و حدودا ۳۵۰ متر طول خود پل است که با رمپ‌های دو طرف حدودا ۵۵۰ متر طول پل می‌شود که دارای ۲ لاین رفت و برگشت است.

وی با بیان اینکه هرکدام از این لاین‌ها حدودا ۵.۱۳ متر عرض دارد عنوان کرد: این پل بسیار زیبا دارای دو پل همسطح به عرض ۲۴ متر است و میدان اصلی تقاطع را تشکیل می‌دهد و یک زیر‌گذر هم اجرا می‌شود که از بلوار ۱۵ خرداد وارد و از سمت میدان جهاد قم خارج می‌شود که امیدواریم با تکمیل این پل زیبا بار ترافیکی شهر کاهش و بسیاری از مشکلات شهروندان خوب قمی مرتفع شود.

وی با اشاره به برخی اظهارات درباره روند اجرایی پروژه ۱۵ خرداد و پیشرفت‌های آن تصریح کرد: اظهاراتی که مبتنی بر فراز و فرودهای مدیریتی باشد تأثیری بر اراده ما در تکمیل و بهره‌برداری مطلوب از پروژه‌های عمرانی ندارد. ما به‌منظور تکمیل طرح، شدیداً خواستار حمایت و اقدام موثر دستگاه‌های ذیربط در بحث معارضات بوجود آمده و اتمام تعهدات شهرداری هستیم. چرا که بسیاری از آن‌ها از حوزه عمل قرارگاه خارج است و تا کنون موجب جلوگیری از پیشرفت پروژه در برخی مقاطع شده است.

مدیر پروژه‌های قرارگاه سازندگی قائم (عج) در استان قم وجود برخی اراضی و املاک در حاشیه پروژه را از جمله این معارضات دانست و ابراز امیدواری کرد که شهرداری قم با حل موضوع، زمینه تسریع بیشتر در اجرای پروژه را فراهم آورد.

خوش‌نژاد ایرانی، برخورد با لوله‌های اصلی گاز، خطوط مخابرات، انشعابات برق و آب و کانال اصلی فاضلاب را از جمله دیگر معارضات پروژه دانست و با اشاره به انجام اقدامات قرارگاه در جهت برطرف‌کردن آن‌ها گفت: در موضوع معارضات تأسیساتی، شرکت مخابرات را داشتیم که پیمانکار حل این معارض، موسسه سامان از بازوهای اجرایی قرارگاه سازندگی قائم (عج) در حوزه الکترونیک و مخابرات است که موفق شد آن را حل کند.

وی خاطر نشان کرد: مشکل دیگر در حوزه شرکت برق منطقه‌ای و شبکه‌های توزیع است که بازهم شرکت سامان توانست بخش قابل توجهی از آن را رفع و بهسازی کند و در حال تکمیل آن است. در معارض آب و فاضلاب هم به لطف خدا روند خوبی دنبال می‌شود به گونه‌ای که پیمانکار آن مشخص شده و لوله‌های آن خریداری شده، به طور کل اقدامات درباره معارضات تاسیساتی شهری که به عهده قرارگاه سازندگی قائم (عج) است، به خوبی انجام شده است.

وی همچنین با استقبال از سخنان اخیر شهردار قم مبنی بر افتتاح پروژه ۱۵ خرداد تا پایان سال‌جاری اظهار داشت: سخنان اخیر شهردار ‌نشان از عزم شهرداری برای برطرف کردن معارضات ملکی است که این امر در پیشرفت و تکمیل پروژه نقش بسیار مهمی دارد. در واقع مشکل اصلی این معارضات برای حدود ۲۰ باب مغازه درحاشیه پروژه و اطراف آن است که شهرداری متولی رسیدگی به آن است.

مدیر پروژه‌های قرارگاه سازندگی قائم (عج) در استان قم با تبیین رویکردهای این قرارگاه در امر سازندگی و آبادانی کشور اظهار داشت: قرارگاه سازندگی قائم در راستای عمل به تأکیدات مقام معظم رهبری که فرمودند: «نیروهای مسلح، در دورانی که جنگ ندارند، باید به کار سازندگی کشور کمک کنند»، تا کنون با بهره گیری از دانش فنی و توان اجرایی و همچنین تجارب ارزشمند مهندسی خود در دوران جنگ تحمیلی توفیق یافته پروژه‌های عمرانی بزرگی را در کشور تکمیل و به بهره برداری برساند.

ایرانی با تأکید بر تلاش‌های شبانه روزی قرارگاه در جهت تکمیل پروژه ۱۵خرداد افزود: برای تسریع در پروژه برنامه‌ریزی کرده‌ایم و با پیمانکار هم مطرح کردیم تا ان‌شاالله با تداوم عملیات اجرایی در دوشیفت کاری شاهد بهره برداری هرچه سریع‌تر از این طرح عمرانی باشیم.

انتهای پیام/۱۳۲
https://qomnews.ir/vdcfeedm.w6d0eagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما